Page 102 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 102

Coğrafya

        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Öğretmen  değerlendirme  aracı  olarak  yapılandırılmış  grid  kullanacaktır  (ÜF2).
                               Öğrenciler kendilerine sunulan gridleri inceleyerek aralarından bir tanesini cevap-
                               lamak üzere seçer. Tüm öğrencilerin çalışması bittikten sonra öğretmen yapılandı-
                               rılmış gridde bulunan tüm soruları cevaplayarak dersi bitirir.
                               Yapılandırılmış grid örneği ekte verilmiştir.

                               Yapılandırılmış gridde;
                               Doğru cevaplar:
                                 I.  9 ve 10

                                II.  2, 3, 4 ve 7
                                 III.  8 ve 11
                                 IV.  1, 6 ve 11

                                V.  3
                                 VI.  5 ve 12
         Değerlendirme
                               Örnek 1:

                               Öğrenci I. soru için “9 ve 10” cevabını vermiş olsun.
                               C1: Doğru seçilen kutucuk sayısı         C2: Toplam doğru kutucuk sayısı
                               C3: Yanlış seçilen kutucuk sayısı         C4: Toplam yanlış kutucuk sayısı

                               olduğuna göre
                               Formül:
                               C1 = 2, C2 = 2, C3 = 0, C4 = 10’dur.

                               (C1:C2) – (C3:C4) = 2/2 – 0/10 = 1 olacaktır.
                               Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu değere 1
                               eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10, öğrencinin aldığı puanı göster-
                               mektedir.
                               (1 + 1) x 5 = 10 Puan


                               Örnek 2:
                               Öğrenci II. soru için “3, 5, 6 ve 7” cevabını vermiş olsun.
                               Bu durumda;
                               C1 = 2, C2 = 4, C3 = 2 ve C4 = 8’dir.

                               (C1:C2) - (C3:C4) = 2/4 - 2/8 = 0,25 olacaktır.
                               Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 6,25 öğrencinin
                               aldığı puanı göstermektedir.
                               Yukarıdaki  formül  uygulandığında  sonucun  1  olduğu  görülmektedir.  Bu  değere
                               1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10, öğrencinin aldığı puanı göster-
                               mektedir.

                               (1 + 1) x 5 = 10 Puan



    102
   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107