Page 102 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 102
Coğrafya
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Öğretmen değerlendirme aracı olarak yapılandırılmış grid kullanacaktır (ÜF2).
Öğrenciler kendilerine sunulan gridleri inceleyerek aralarından bir tanesini cevap-
lamak üzere seçer. Tüm öğrencilerin çalışması bittikten sonra öğretmen yapılandı-
rılmış gridde bulunan tüm soruları cevaplayarak dersi bitirir.
Yapılandırılmış grid örneği ekte verilmiştir.
Yapılandırılmış gridde;
Doğru cevaplar:
I. 9 ve 10
II. 2, 3, 4 ve 7
III. 8 ve 11
IV. 1, 6 ve 11
V. 3
VI. 5 ve 12
Değerlendirme
Örnek 1:
Öğrenci I. soru için “9 ve 10” cevabını vermiş olsun.
C1: Doğru seçilen kutucuk sayısı C2: Toplam doğru kutucuk sayısı
C3: Yanlış seçilen kutucuk sayısı C4: Toplam yanlış kutucuk sayısı
olduğuna göre
Formül:
C1 = 2, C2 = 2, C3 = 0, C4 = 10’dur.
(C1:C2) – (C3:C4) = 2/2 – 0/10 = 1 olacaktır.
Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu değere 1
eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10, öğrencinin aldığı puanı göster-
mektedir.
(1 + 1) x 5 = 10 Puan
Örnek 2:
Öğrenci II. soru için “3, 5, 6 ve 7” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1 = 2, C2 = 4, C3 = 2 ve C4 = 8’dir.
(C1:C2) - (C3:C4) = 2/4 - 2/8 = 0,25 olacaktır.
Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 6,25 öğrencinin
aldığı puanı göstermektedir.
Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu değere
1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10, öğrencinin aldığı puanı göster-
mektedir.
(1 + 1) x 5 = 10 Puan
102