Page 78 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 78
Coğrafya
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Değerlendirme sürecinde öğrencilere önceden hazırlanmış olan yapılandırılmış
grid verilir. (ÜF1). Öğrencilere bireysel ya da grup çalışması yapabilecekleri söyle-
nir (SF3). Yapılandırılmış grid öğrenciler tarafından doldurulur (FÖOD1). Değer-
lendirmeler grup ya da bireysel olarak yapılabilir. Etkinlik sürecinde öğrencilerin
gösterdiği çaba, katılım, verilen görevlere katılım sağlama, birbirleriyle işbirliği
içinde çalışabilme, ve son durumda verilen görevlerin uygun şekilde tamamlanması
değerlendirilir (ÜF2).
(Yapılandırılmış grid örneği ekte verilmiştir)
Yapılanmış gridde doğru cevaplar:
I. 3 ve 7
II. 8 ve 10
III. 1, 4, 6 ve 12
IV. 2 ve 5
V. 9 ve 11
VI. 3 ve 7
VII. 2 ve 5
VIII. 9 ve 11
Örnek 1:
Öğrenci III. soru için “1, 4, 6 ve 12” cevabını vermiş olsun.
Değerlendirme Bu durumda;
C1: Doğru seçilen kutucuk sayısı C2: Toplam doğru kutucuk sayısı
C3: Yanlış seçilen kutucuk sayısı C4: Toplam yanlış kutucuk sayısı
olduğuna göre
C1 = 4, C2 = 4, C3 = 0, C4 = 8’dir.
Formül:
(C1:C2) – (C3:C4) = 4/4 – 0/8 = 1 olacaktır.
Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu değere 1
eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10, öğrencinin aldığı puanı göster-
mektedir.
(1 + 1) x 5 = 10 Puan
Örnek 2:
Öğrenci IV. soru için “2, 5 ve 9 ” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1= Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2= Toplam doğru kutucuk sayısı,
C3= Yanlış seçilen kutucuk sayısı, C4= Toplam yanlış kutucuk sayısı olduğuna göre;
C1= 2, C2 = 2, C3 = 1 ve C4 = 10’dur.
78