Page 78 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 78

Coğrafya

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Değerlendirme  sürecinde  öğrencilere  önceden  hazırlanmış  olan  yapılandırılmış
                               grid verilir. (ÜF1). Öğrencilere bireysel ya da grup çalışması yapabilecekleri söyle-
                               nir (SF3). Yapılandırılmış grid öğrenciler tarafından doldurulur (FÖOD1). Değer-
                               lendirmeler grup ya da bireysel olarak yapılabilir. Etkinlik sürecinde öğrencilerin
                               gösterdiği  çaba,  katılım,  verilen  görevlere  katılım  sağlama,  birbirleriyle  işbirliği
                               içinde çalışabilme, ve son durumda verilen görevlerin uygun şekilde tamamlanması
                               değerlendirilir (ÜF2).
                               (Yapılandırılmış grid örneği ekte verilmiştir)
                               Yapılanmış gridde doğru cevaplar:
                                 I. 3 ve 7
                                 II. 8 ve 10
                                III. 1, 4, 6 ve 12
                                IV. 2 ve 5
                                 V. 9 ve 11
                                VI. 3 ve 7
                                 VII. 2 ve 5
                                 VIII. 9 ve 11
                               Örnek 1:

                               Öğrenci III. soru için “1, 4, 6 ve 12” cevabını vermiş olsun.
         Değerlendirme         Bu durumda;

                               C1: Doğru seçilen kutucuk sayısı         C2: Toplam doğru kutucuk sayısı

                               C3: Yanlış seçilen kutucuk sayısı         C4: Toplam yanlış kutucuk sayısı
                               olduğuna göre
                               C1 = 4, C2 = 4, C3 = 0, C4 = 8’dir.
                               Formül:
                               (C1:C2) – (C3:C4) = 4/4 – 0/8 = 1 olacaktır.

                               Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu değere 1
                               eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10, öğrencinin aldığı puanı göster-
                               mektedir.
                               (1 + 1) x 5 = 10 Puan
                               Örnek 2:
                               Öğrenci IV. soru için “2, 5 ve 9 ” cevabını vermiş olsun.

                               Bu durumda;
                               C1= Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2= Toplam doğru kutucuk sayısı,
                               C3= Yanlış seçilen kutucuk sayısı, C4= Toplam yanlış kutucuk sayısı olduğuna göre;

                               C1= 2, C2 = 2, C3 = 1 ve C4 = 10’dur.








    78
   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83