Page 64 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 64
Fizik
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Hız-zaman grafiğinin zaman ekseni ile arasında kalan alanın öğrenciler tarafından
hesaplanması istenir (İF3). Buldukları değer ile cismin yer değiştirmesinin karşılaş-
tırılması istenir (SF2).
Öğrencilerin hız-zaman grafiğinin zaman ekseni ile arasında kalan alanın yer de-
ğiştirmeyi vereceğine ulaşması sağlanır.
Öğrencilere daha önceki öğrenmeleri göz önünde bulundurularak yatay düzlemde
bir boyutta hareket eden cismin yön değiştirmediği takdirde alacağı yolun uzunlu-
ğunun yer değiştirmeye eşit olacağı vurgulanır.
Grafiklerdeki eğim ve alan ilişkileri düşünüldüğünde grafik bilgisinden yararlana-
rak;
∆ x
Konum-zaman grafiği için eğim; v =
t ∆
Hız-zaman grafiği için alan; Δx = v ⋅ Δt
matematiksel modellerine ulaşılabilir (ÜF1).
Öğrenciler, deneylere katılım durumları, grafik oluşturma ve yorumlama becerileri-
Değerlendirme
ne göre kontrol listesi ile değerlendirilir.
Öğrenme için Evrensel Tasarım İlkeleri
• İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
• Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma
Kullanılan Evrensel • Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alternatif ölç-
Tasarım Ögeleri me ve değerlendirme biçimleri vb.)
• Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, yazılı, gör-
sel vb.)
• Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, interaktif
uygulamalar vb.)
64