Page 64 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
        P. 64
     Fizik
        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
                               Hız-zaman grafiğinin zaman ekseni ile arasında kalan alanın öğrenciler tarafından
                               hesaplanması istenir (İF3). Buldukları değer ile cismin yer değiştirmesinin karşılaş-
                               tırılması istenir (SF2).
                               Öğrencilerin hız-zaman grafiğinin zaman ekseni ile arasında kalan alanın yer de-
                               ğiştirmeyi vereceğine ulaşması sağlanır.
                               Öğrencilere daha önceki öğrenmeleri göz önünde bulundurularak yatay düzlemde
                               bir boyutta hareket eden cismin yön değiştirmediği takdirde alacağı yolun uzunlu-
                               ğunun yer değiştirmeye eşit olacağı vurgulanır.
                               Grafiklerdeki eğim ve alan ilişkileri düşünüldüğünde grafik bilgisinden yararlana-
                               rak;
                                                                ∆ x
                               Konum-zaman grafiği için eğim;  v =
                                                                 t ∆
                               Hız-zaman grafiği için alan; Δx = v ⋅ Δt
                               matematiksel modellerine ulaşılabilir (ÜF1).
                               Öğrenciler, deneylere katılım durumları, grafik oluşturma ve yorumlama becerileri-
         Değerlendirme
                               ne göre kontrol listesi ile değerlendirilir.
                               Öğrenme için Evrensel Tasarım İlkeleri
                                 •  İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
                                 •  Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma
         Kullanılan Evrensel     •  Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alternatif ölç-
         Tasarım Ögeleri           me ve değerlendirme biçimleri vb.)
                                 •  Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, yazılı, gör-
                                   sel vb.)
                                 •  Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, interaktif
                                   uygulamalar vb.)
    64





