Page 66 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 66

Fizik

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Hareketten Matematiğe
         Konu                  Yatay düzlemde bir boyutta sabit ivmeli hareket
                               Yatay düzlemde bir boyutta sabit ivmeli hareket grafiklerini birbirine dönüştürerek
         Öğrenme Hedefleri
                               matematiksel modellere ulaşma
                                 •  Etkileşimli tahta
                                 •  Kâğıt
         Materyaller
                                 •  Kalem
                                 •  Grafiklerin olduğu çalışma kağıtları
         Süre                  4 ders saati

                               Bu etkinlikte; akran öğretimi, doğrudan anlatım, beyin fırtınası, sınıf içi tartışma
                               yöntem ve tekniklerinden yararlanılmıştır.

                               Akran Öğretimi: Öğretmenin çizdiği grafikten farklı grafik çizen öğrencilerin doğru
                               grafiği çizmeleri iş birlikli öğrenme yöntemlerinden akran öğretim tekniği kullanı-
                               larak sağlanır. Her öğrenci kendi seçeceği bir arkadaşıyla çalışır. Eş olan öğrenciler
                               birbirlerinin çizdiği grafiği değerlendirir.

         Etkinlik Açıklaması   Doğrudan Anlatım: Birim zamandaki hız değişiminin ivme olduğu öğrencilere ha-
                               tırlatılır.  Hız-zaman grafiğinin zaman ekseni ile arasında kalan alanın yer değiştir-
                               me olduğu öğrencilere hatırlatılır.
                               Beyin Fırtınası: Çizilmiş olan hız-zaman grafiğinden yola çıkarak Şekil III’teki iv-
                               me-zaman grafiğinin nasıl çizileceği ile ilgili tahminlerde bulunmaları istenir.
                               Sınıf İçi Tartışma: Öğretmenin çizdiği grafikten farklı grafik çizen öğrencilerin doğ-
                               ru grafiği çizmelerini sağlamak için kullanılır.
                               Öğretmen öğrencilere şekildeki gibi düzenlenmiş olan çalışma kâğıtlarını dağıtır
                               (İF1).  Şekil  I’de  yazılmış  hız  ve  zaman  değerlerini  Şekil  II’de  verilen  hız-zaman
                               grafiğine yerleştirerek grafiği çizmeleri istenir (FÖOD1).

                                                Aracın   0    2        4              6
                                                 hız
                                                değeri



                                                Zaman   0     1        2              3
                                                değeri
         Uygulama Süreci                                           Şekil I

                                                      Hız








                                                                            Zaman
                                                      0
                                                                Şekil II


    66
   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71