Page 66 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 66
Fizik
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Hareketten Matematiğe
Konu Yatay düzlemde bir boyutta sabit ivmeli hareket
Yatay düzlemde bir boyutta sabit ivmeli hareket grafiklerini birbirine dönüştürerek
Öğrenme Hedefleri
matematiksel modellere ulaşma
• Etkileşimli tahta
• Kâğıt
Materyaller
• Kalem
• Grafiklerin olduğu çalışma kağıtları
Süre 4 ders saati
Bu etkinlikte; akran öğretimi, doğrudan anlatım, beyin fırtınası, sınıf içi tartışma
yöntem ve tekniklerinden yararlanılmıştır.
Akran Öğretimi: Öğretmenin çizdiği grafikten farklı grafik çizen öğrencilerin doğru
grafiği çizmeleri iş birlikli öğrenme yöntemlerinden akran öğretim tekniği kullanı-
larak sağlanır. Her öğrenci kendi seçeceği bir arkadaşıyla çalışır. Eş olan öğrenciler
birbirlerinin çizdiği grafiği değerlendirir.
Etkinlik Açıklaması Doğrudan Anlatım: Birim zamandaki hız değişiminin ivme olduğu öğrencilere ha-
tırlatılır. Hız-zaman grafiğinin zaman ekseni ile arasında kalan alanın yer değiştir-
me olduğu öğrencilere hatırlatılır.
Beyin Fırtınası: Çizilmiş olan hız-zaman grafiğinden yola çıkarak Şekil III’teki iv-
me-zaman grafiğinin nasıl çizileceği ile ilgili tahminlerde bulunmaları istenir.
Sınıf İçi Tartışma: Öğretmenin çizdiği grafikten farklı grafik çizen öğrencilerin doğ-
ru grafiği çizmelerini sağlamak için kullanılır.
Öğretmen öğrencilere şekildeki gibi düzenlenmiş olan çalışma kâğıtlarını dağıtır
(İF1). Şekil I’de yazılmış hız ve zaman değerlerini Şekil II’de verilen hız-zaman
grafiğine yerleştirerek grafiği çizmeleri istenir (FÖOD1).
Aracın 0 2 4 6
hız
değeri
Zaman 0 1 2 3
değeri
Uygulama Süreci Şekil I
Hız
Zaman
0
Şekil II
66