Page 50 - ÇALGI EĞİTİMİ NEY 10
P. 50
Çalgı Eğitimi Ney
3.UYGULAMA
Uygulama Adı: Tiz segâh (büyük mücennep diyezli la-koma
bemollü si) Çalışması
Süre: 40’
Amaç: Tiz segâh perdesi üretme becerisi geliştirme
Gerekli Malzemeler: Ney, ders kitabı, sandalye, tercihen ayaklık ve boy aynası
Aşağıda verilen tiz segâh çalışmasını “Uygulama Adımları” nı takip ede-
rek yapınız. Çalışmanız öğretmeniniz tarafından uygulama sonunda verilen
“Derecelendirme Ölçeği” ile değerlendirilecektir. Çalışmanızı yaparken ölçekte-
ki ölçütleri dikkate alınız.
w 0 w 5
&
Tiz Segâh Perdesi
Şekil 1.9: Tiz Segâh parmak pozisyonu.
Görsel 1.9: Tiz segâh parmak pozisyonu ve neyi tutuş.
Uygulama Adımları:
• Tercihen bir boy aynasının karşısına, sandalyeye dik bir şekilde oturunuz.
Sağ ayağınızın altına ayağınızı 10-15 cm kadar yükseltecek bir ayaklık
koyunuz.
• Neyinizi nizami tutunuz.
• Tüm delikleri kapatınız.
• Sol elinizin işaret ve yüzük parmaklarını deliklerden çok uzaklaştırmadan
kaldırınız (Görsel 1.9, Şekil 1.9).
• Diyafram nefesi alınız, neyinize normal üfleme açısı ve kuvvetli (soğuk
nefesle) üfleyerek tiz segâh perdesini bulunuz.
• Nefesiniz tükenene dek neyinizden tiz segâh perdesi üretiniz.
• Ürettiğiniz perdenin, aynı parmak pozisyonunda ikinci kademeden üretilen
segâh ya da üçüncü kademeden üretilen eviç olmadığından emin olunuz.
• Nefesiniz tükendiğinde tekrar diyafram nefesi alınız ve nefesiniz tükenene
dek neyinizden tiz segâh perdesi üretiniz. Bunu on kez tekrarlayınız.
48