Page 55 - ÇALGI EĞİTİMİ ÇELLO | 11
P. 55

3. ÜNİTE



             3. ÜNİTE       ÇELLODA III. POZİSYON VE UYGULAMALAR



            3.1. Çelloda III. Pozisyon


                      HAZIRLIK ÇALIŞMASI


                 J.S. Bach'ın (Yohan Sebasti yan Bah) Çello Süit No.2 Re Minör Prelüd adlı eserinin video kayıtlarını seyrediniz.
              Eserdeki pozisyon değişikliklerini yorumlayınız.


                3.1.1. Çelloda III. Pozisyon Kavramı

                Sol el parmakları doğal hâlleri ile tuşe üzerine yerleşti rildiğinde kullanılan alan, konum (pozisyon) olarak adlandırılır.
            Çello çalmada sabit konumlarda kalarak seslendirmede ve konumlar arası geçişlerde seslerin temiz, net, kesinti siz olması
            gerekir. Bu nedenle sol el tekniklerinin temelini oluşturan konum bilgisinin edinilmesi ve konumlar arası geçişlerde hâki-
            miyeti n sağlanmış olması çok önemlidir.

                Konum değişti rme, icracının aynı notaları farklı tellerde seslendirerek değişik renklerde tı nılar elde edebilmesine ve
            yüksek konumlardaki seslere ulaşabilmesine imkân verir. Konum değişti rmede sol elin hangi konumda olacağının belir-
            leyicisi, birinci parmaktı r. III. pozisyon da sol el I. konumdayken dördüncü parmağın bulunduğu notaya birinci parmağın
            yerleşti rilmesi ile oluşur. Örneğin la telinde sol elin birinci parmağı ile re sesine basıldığında sol el, III. pozisyon üzerinde
            konumlandırılmış olur (Görsel 3.1, Görsel 3.2).





































                Görsel 3.1: Çelloda III. poz�syon            Görsel 3.2: Çelloda III. poz�syonun önden görünüşü



                      SIRA SİZDE

                  Öğretmeninizden yardım alarak sol elinizi tuşede III. konum bölgesine yerleşti riniz. Hareketi  ayna karşısında sık
               sık tekrarlayınız ve kendinizi kontrol ediniz.





          54 ÇALGI EĞİTİMİ ÇELLO 11
   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60