Page 43 - ÇALGI EĞİTİMİ VİYOLA | 11
P. 43
Ü
Üniteye Başlarkenniteye Başlarken
Klasik müzik konserlerini ya da kayıtlarını izlediğinizde viyola çalan sanatçıların sol el lasik müzik konserlerini ya da kayıtlarını izlediğinizde viyola çalan sanatçıların sol el
K
k
konumlarında farklılıklar gözlemlediniz mi? onumlarında farklılıklar gözlemlediniz mi?
Sol eldeki konum değişikliklerinin nedenleri neler olabilir? Arkadaşlarınızla fikir ol eldeki konum değişikliklerinin nedenleri neler olabilir? Arkadaşlarınızla fikir
S
a
alışverişinde bulununuz. lışverişinde bulununuz.
2.1. Viyolada III. Konum
2.1.1. Viyolada III. Konum Kavramını
Konum, bir kimsenin veya bir şeyin bir yerdeki durumu ya da duruş biçimidir. Viyolada ko-
num ise sol el parmaklarının tuşe ve teller üzerinde konumlandırıldığı alandır. Konum isimleri, birinci
parmağın tel üzerinde bastığı notaya göre değişir. Örneğin re telinde sol notasına I. parmak ile ba-
sıldığında III. konuma geçilmiş olur. III. konum, parmak durumları açısından I. konum ile benzerlik
gösterdiği için bu konuma daha kolay uyum sağlanır.
Viyolada III. konum, sol el I. konumdayken üçüncü parmağın bastığı notaya, birinci parmağı
basarak oluşturulan konumdur. III. konumda I. konumdan farklı olarak parmaklar notalara daha dar
aralıklarla basar.
2.1.2. Viyolada III. Konumu Tüm Tellerde Çalma
Tüm tellerde III. konum çalarken seslerin temiz olmasına özen gösterilmelidir. III. konumda
parmak aralıklarının I. konumdan farklı olarak daha dar olduğu göz önünde bulundurulmalıdır.
Ders İçi Çalışma
Dört telde III. konumda verilen çalışmaları temiz ve nitelikli sesler elde edinceye kadar tekrar
ediniz. 1 numaralı etüdü, karekod uygulamasını veya bağlantı linkini kullanarak izleyiniz.
1
1- B 4 ˙ 0 ˙ 1 . . œ 1 œ 2 œ 3 œ 4 œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ ˙ ˙ 0 . . w
4
1
1
2- B 4 ˙ 0 ˙ . . œ 1 œ 3 œ 2 œ 4 œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ ˙ ˙ 0 . . w
4
3
1
.
3- B 4 0 ˙ 1 . œ œ 2 œ 4 œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ ˙ 1 0 . w
.
4
˙ ˙
4
3
1
1
.
.
4
4- B 4 0 ˙ . œ 1 œ œ 2 œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ ˙ 0 . w
˙ ˙
4
3
1
1
˙ œ 1 2 œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ ˙
# 4 0 0
.
5- B # 4 ˙ . . ˙ . w
4
3
1
1
1
˙ œ œ œ 2 œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ ˙
# 4 0 0
.
6- B # 4 ˙ . . ˙ . w
42 2. ÜNİTE