Page 121 - ÇALGI EĞİTİMİ ÇELLO 12
P. 121
3. ÜNİTE
KONTROL LİSTESİ
Adı ve Soyadı : ..................................................................... Sınıfı ve Numarası : .............................
YÖNERGE: Aşağıda, “Çok Seslilik III” ünitesinde yer alan “Çelloda Dört Sesli Akor Çalma” ve “Eşlikli Çalma” başlıkları
çerçevesinde dizi, etüt ve eser çalarken uygulama durumunuzu değerlendirmek amacıyla bir kontrol listesi verilmiştir.
Kontrol listesini öğretmeniniz ile birlikte doldurunuz. Davranışların gözlenip gözlenememe durumuna göre uygulayabil-
dikleriniz için “EVET”, uygulayamadıklarınız için “HAYIR” sütununa (X) işareti koyunuz.
BECERİLER PERFORMANS ÖLÇÜTLERİ EVET HAYIR
Çello ve
Yayda Tutuş Sağ elde parmaklarını sıkıştırmadan rahat kullandı.
Fiziksel Beceriler Yayı Dört sesli akorları seslendirirken yayını doğru bir şekilde kullandı.
Kullanma
Eşlikli etüt ve eser çalarken yay tekniklerini doğru uyguladı.
Sol Eli
Kullanma Dört sesli akorlar seslendirirken sağ ve sol elin hızını dengeleyerek çaldı.
Eşlikli çalışmalarda sağ ve sol elin hızını dengeleyerek çaldı.
Doğru Dört sesli akorları seslendirirken doğru notalarla çaldı.
Notalarla
Çalma Eşlikli etüt ve eser seslendirirken doğru notlarla çaldı.
Dört sesli akorları seslendirirken doğru entonasyonla çaldı.
Doğru
Müziksel Beceriler Entonasyonla Eşlikli etüt ve eser seslendirirken doğru entonasyonla çaldı.
Çalma
Doğru
Dört sesli akorları seslendirirken doğru tartımlarla çaldı.
Tartımlarla
Çalma
Eşlikli etüt ve eser seslendirirken doğru tartımlarla çaldı.
Dört sesli akorları seslendirirken tempoda tutarlılık gösterdi.
Tempoda
Tutarlılık
Eşlikli etüt ve eserler seslendirirken tempoda tutarlılık gösterdi.
Güçlü ve Etüt ve eserlerde dört sesli akorları seslendirirken güçlü ve yumuşak bir ton ile çaldı.
Yumuşak Bir
Ton İle Çalma Eşlikli etüt ve eserler seslendirirken güçlü ve yumuşak bir ton ile çaldı.
Sunum Becerileri İfadede Etkili Etüt ve eserlerde dört sesli akorları seslendirirken müziksel ifadeleri etkili çaldı.
Müziksel
Bir Şekilde
Eşlikli etüt ve eserleri seslendirirken müziksel ifadeleri etkili çaldı.
Çalma
Bütünlüğü
Bozmadan Etüt ve eserlerde dört sesli akorları seslendirirken bütünlüğü bozmadan çaldı.
Çalma Eşlikli etüt ve eserleri seslendirirken bütünlüğü bozmadan çaldı.
Akor kavramını açıkladı.
Bilişsel Beceriler Çok Seslilik Eşlikli çalma kavramını açıkladı.
İle İlgili
Konuları
Çok seslendirmede eşlikli çalmanın önemini açıkladı.
Bilme
Eşlikli çalmanın çok seslendirmeye katkılarını açıkladı.
Öğretmen Görüşü: ...............................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................................
NOT: Değerlendirme sonunda “HAYIR” sütunundaki cevaplarınızı bir kez daha gözden geçiriniz. Kendinizi yeterli görmüyorsanız öğren-
me faaliyetini tekrar ediniz. Bütün cevaplarınız “EVET” ise bir sonraki üniteye geçebilirsiniz.
NOT: Kontrol Listesi öğrencilere/öğretmenlere öğrenme sürecine rehberlik etmek ve desteklemek için verilmiştir.
ÇALGI EĞİTİMİ ÇELLO 12 119