Page 121 - ÇALGI EĞİTİMİ ÇELLO 12
P. 121

3. ÜNİTE


               KONTROL LİSTESİ

               Adı ve Soyadı      : .....................................................................  Sınıfı  ve Numarası       : .............................

               YÖNERGE: Aşağıda, “Çok Seslilik III” ünitesinde yer alan “Çelloda Dört Sesli Akor Çalma” ve “Eşlikli Çalma” başlıkları
            çerçevesinde dizi, etüt ve eser çalarken uygulama durumunuzu değerlendirmek amacıyla bir kontrol listesi verilmiştir.
            Kontrol listesini öğretmeniniz ile birlikte doldurunuz. Davranışların gözlenip gözlenememe durumuna göre uygulayabil-
            dikleriniz  için “EVET”, uygulayamadıklarınız  için “HAYIR” sütununa (X) işareti koyunuz.


                BECERİLER                           PERFORMANS ÖLÇÜTLERİ                        EVET  HAYIR
                 Çello ve
                 Yayda Tutuş  Sağ elde parmaklarını sıkıştırmadan rahat kullandı.
               Fiziksel Beceriler  Yayı   Dört sesli akorları seslendirirken  yayını doğru bir şekilde kullandı.


                 Kullanma
                             Eşlikli etüt ve eser çalarken yay tekniklerini doğru uyguladı.

                 Sol Eli
                 Kullanma    Dört sesli akorlar seslendirirken sağ ve sol elin hızını dengeleyerek çaldı.
                             Eşlikli çalışmalarda sağ ve sol elin hızını dengeleyerek çaldı.

                 Doğru       Dört sesli akorları seslendirirken doğru notalarla çaldı.
                 Notalarla
                 Çalma       Eşlikli etüt ve eser seslendirirken doğru notlarla çaldı.
                             Dört sesli akorları seslendirirken doğru entonasyonla çaldı.
                 Doğru
               Müziksel Beceriler  Entonasyonla   Eşlikli etüt ve eser seslendirirken doğru entonasyonla çaldı.
                 Çalma

                 Doğru
                             Dört sesli akorları seslendirirken  doğru tartımlarla çaldı.
                 Tartımlarla
                 Çalma
                             Eşlikli etüt ve eser seslendirirken doğru tartımlarla çaldı.
                             Dört sesli akorları seslendirirken tempoda tutarlılık gösterdi.
                 Tempoda
                 Tutarlılık
                             Eşlikli etüt ve eserler seslendirirken tempoda tutarlılık gösterdi.
                 Güçlü ve    Etüt ve eserlerde dört sesli akorları seslendirirken güçlü ve yumuşak bir ton ile çaldı.
                 Yumuşak Bir
                 Ton İle Çalma  Eşlikli etüt ve eserler seslendirirken güçlü ve yumuşak bir ton ile çaldı.
               Sunum Becerileri  İfadede Etkili   Etüt ve eserlerde dört sesli akorları seslendirirken müziksel ifadeleri etkili çaldı.
                 Müziksel
                 Bir Şekilde
                             Eşlikli etüt ve eserleri seslendirirken müziksel ifadeleri etkili çaldı.
                 Çalma
                 Bütünlüğü
                 Bozmadan    Etüt ve eserlerde dört sesli akorları seslendirirken bütünlüğü bozmadan çaldı.
                 Çalma       Eşlikli etüt ve eserleri seslendirirken bütünlüğü bozmadan çaldı.

                             Akor kavramını açıkladı.
               Bilişsel Beceriler  Çok Seslilik   Eşlikli çalma kavramını açıkladı.
                 İle İlgili
                 Konuları
                             Çok seslendirmede eşlikli çalmanın önemini açıkladı.
                 Bilme
                             Eşlikli çalmanın çok seslendirmeye katkılarını açıkladı.

            Öğretmen Görüşü: ...............................................................................................................................................................
            ...............................................................................................................................................................................................
            NOT: Değerlendirme sonunda “HAYIR” sütunundaki cevaplarınızı bir kez daha gözden geçiriniz. Kendinizi yeterli görmüyorsanız öğren-
            me faaliyetini tekrar ediniz. Bütün cevaplarınız “EVET” ise bir sonraki üniteye geçebilirsiniz.
            NOT: Kontrol Listesi öğrencilere/öğretmenlere öğrenme sürecine rehberlik etmek ve desteklemek için verilmiştir.



                                                                                          ÇALGI EĞİTİMİ ÇELLO 12  119
   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126