Page 46 - ÇALGI EĞİTİMİ ÇELLO 12
P. 46
2. ÜNİTE
2.2. Karma Pozisyonlar (I-II-III-IV)
Çelloda pozisyonlar, çalmayı kolaylaştırmak için düzenlenmiştir. I, II, III ve IV. pozisyonlar başlangıçta en yay-
gın olarak kullanılan pozisyonlardır. Her pozisyonun ve konumun sol elde kendine özgü kalıbı vardır. Pozisyon
içerisinde el konumlandırılırken parmakların başka bir harekete gereksinim duymadan basabilir durumda olması
sağlanmalıdır. Bunun için ön kol, bilek ve elin hazırlığı unutulmamalıdır.
2.2.1. I-II-III-IV. Pozisyonlarda Etüt ve Eserler
Pozisyon değişimlerinde sol kolun hareketleri, bir binanın asansörüne benzetilebilir. Tıpkı bir asansör herhangi
sıraya bağlı kalmaksızın farklı katlara gidebildiği gibi sol el de farklı pozisyonlar çalınırken tuşenin değişik yerlerin-
de konumlanabilir. Bu pozisyon geçişlerinde sol elin kolla birlikte yer değiştirmesi esas alınır.
7. ETKİNLİK
1, 2, 3, 4, 5, 6 ve 7. alıştırmalarda verilen sol elde pozisyon konumlandırma alıştırmalarını inceledikten
Score
sonra çalgınızla seslendiriniz.
1 Yarımıncı Pozisyonda Sesteş Notalar
w ≥ 2 3 œ # 4
? 4 œ # 1 œ œ# œ # 1 2 œ œ# 3 œ # 4 1 2 3 4 1 2 3 4
4 œ # œ œ# œ
Score w ≥ 4 œ # œ # œ œ
2
œ b 1 b œ œn 3 œ b
? 4 œ b œ b œ n œ b
4 œ b ∫ œ œb œ b
œ b ∫ œ b œ b œ
Yarımıncı Pozisyonda Arpej Çalışması
w ≥ 1 2 4 2 4
3
2
1
1 2
4 2 4
4 2
? 4 œ # 1 4 œ# œ œ# œ œ # 4 œ # œ # œ œ# 1 œ # 4 4 2 1 œ # œ œ# œ 1 2 3 4 2 1 4 4 2 œ
œ #
œ
4 œ # œ œ œ# œ œ œ # œ œ œ œ# œ
Score œ # œ
2 I. Pozisyonda Notalar
Score ≥
œ 1 2 œ # œ 3 œ 4
? 4 œ œ # œ œ
4 œ b œ n œ œ
œ b œ n œ œ
I. Pozisyonda Arpej Çalışması
≥ œ œ œ œ œ
? 4 œ 1 œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ
4 œ œ œb œ œ œ œ œb œ œ œ œ
œ œ
Score
3 II. Pozisyonda Sesteş Notalar
≥ 2 3 œ # 4
? 4 œ # 1 œ # œ ‹ œ # œ # œ ‹ œ # œ
Score 4 œ # œ œ# œ # œ œ# œ #
œ œb œ n œ b
? 4 œ œb œ n œ b œ b
4 œ b œ b œ n œ b
œ b œ b œ n
II. Pozisyonda Arpej Çalışması
w ≥ œ œb b œb
œ
œ
? 4 œ 1 œb œ b œ œb œ b œ œ œ b œ b œ œb b œb œ b œ b œ b
4 œ œ b œb b œ œ b b œ œb œ œb
œ œ b
©
III. POZİSYON VE ÖRNEK UYGULAMALAR 45
©
©