Page 117 - Lise Matematik Materyal Seti - 1
P. 117
• Öğrencilerin materyalin açınımını kâğıt üzerinde tamamla-
masını sağlayınız.
• Öğrencilerin çizimlerine bakarak materyalin yan yüzey şek-
linin nasıl olduğunu öğrencileri söylemelerini isteyiniz. Öğ-
rencilerinize ikizkenar dik üçgenin özelliklerini hatırlatınız.
• Öğrencilerinizden materyalin açınımına ve materyalin ken- T.C. MEB ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
disine bakarak aşağıdaki soruların cevaplarını isteyiniz.
• Düzgün altıgen dik piramidin kaç yüzeyi vardır?
• Düzgün altıgen dik piramidin kaç ayrıtı vardır?
• Düzgün altıgen dik piramidin yan yüz yüksekliği ve cisim yüksekliğini tanımlayınız.
[!] Öğrencilere piramitlerin tabanlarının şekillerine göre ad-
landırıldığını söyleyiniz.
[!] Öğrencilere "Bir düzlem içindeki düzgün altıgen bölgenin
tüm noktaları ile düzlem dışındaki bir noktanın doğrusal ola-
rak birleştirilmesi sonucu oluşan geometrik cisme düzgün al-
tıgen piramit denir ve yüksekliği tabanın ağırlık merkezinden
geçen piramide dik piramit denir." tanımını veriniz.
Ölçme ve Değerlendirme
Soru H
A
Şekilde açınımı verilen düzgün altıgen dik piramidin uzun- B G
lukları aynı olan ayrıtlarını belirleyiniz.
C F
D E
L I
K J
Cevap
|AB| = |AC| = |AD| = |AE| = |AF| = |AG| = |AH|
|BC| = |CD| = |DE| = |EF| = |FG| = |HG| = |EI| = |IJ| = |JK| = |KL| = |LD|
Matematik Seferberliği 115