Page 129 - Lise Matematik Materyal Seti - 1
P. 129
yüzeylerini ve taban yüzeylerini göstermelerini isteyiniz.
[!] Birbirine eş iki altıgen taban arasındaki uzaklığın
cisim yüksekliği olduğunu fark ettiriniz.
• Düzgün altıgen dik prizmanın cisim yüksekliğini bir cetvel T.C. MEB ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
yardımıyla ölçmelerini öğrencilerden isteyiniz.
Ölçme ve Değerlendirme
Soru C' D' E' D'
C' F'
A' B' A' B' C'
A' B'
h D
C C E D
F
C
A B A B A B
Öğrencilerden yukarıda verilen prizmalara göre aşağıdaki tabloyu doldurmaları istenir.
Prizma Köşe Sayısı (K) Yüz Sayısı (Y) Ayrıt Sayısı (A)
Üçgen Prizma
Dörtgen Prizma
Altıgen Prizma
... ... ... ...
n gen Prizma
Sonrasında öğrencilere köşe, yüz ve ayrıt sayıları arasında nasıl bir bağıntı gördükleri sorulur.
Cevap
Prizma Köşe Sayısı (K) Yüz Sayısı (Y) Ayrıt Sayısı (A)
Üçgen Prizma 6 5 9
Dörtgen Prizma 8 6 12
Altıgen Prizma 12 8 18
... ... ... ...
n gen Prizma 2n n+2 3n
Tabloya göre öğrencilerin K + Y – A = 2 (Euler’in Çok Yüzlü Formülü) bağıntısını keşfetmeleri
sağlanır.
Matematik Seferberliği 127