Page 179 - Lise Matematik Materyal Seti - 1
P. 179
[!] Öğrencilerin Şekil 3’e benzer bir şekil elde etmesi bekleyiniz. T.C. MEB ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Şekil 1 Şekil 2 Şekil 3
• Öğrencilerden elde edilen iki boyutlu şeklin özelliklerini ifade etmelerini isteyiniz.
[!] Şekil 3, dört tane eş eşkenar üçgenden oluşan bir eşkenar üçgendir.
• Öğrencilerin bilgilerden herhangi birini kullanarak düzgün dört yüzlünün alanı için bir formül
oluşturmalarına yardım ediniz.
[!] Tabanının bir kenar uzunluğu a birim olsun.
Şeklin tamamı 4 tane eş eşkenar üçgenden oluştuğu için
[!] Aynı alan hesabının üçgenin yüksekliğini hesaplamada da kullanılabileceğini gösteriniz.
Düzgün dört yüzlünün yüzey alan formülünü doğrudan vermeksizin öğrencilerin keşfetmesine
destek olunuz.
• Öğrencilerden materyalin tabanının bir kenar uzunluğunu cetvel yardımıyla ölçerek materyalin
yüzey alanını bulmalarını isteyiniz.
[!] Çalışma, grup olarak tamamladıktan sonra grupların izledikleri aşamaları ve elde ettikleri
formülü karşılaştırmalarını sağlayınız.
Ölçme ve Değerlendirme
Şekildeki bir ayrıt uzunluğu 12 cm olan düzgün L
dört yüzlünün üzerindeki ayrıtların orta noktala-
rı L ve M’dir. M
Bu noktaların birisinden diğerine düzgün dört
yüzlünün üzerinden hareket eden bir karınca-
nın gideceği en kısa mesafe kaç santimetredir?
Cevap
L
Daha önce elde edilen kâğıttan açınımın üze-
rindeki iki nokta önce kapalı iken belirtildiği gibi M
işaretlenir. Daha sonra açınımın iki boyutlu hâli
üzerinde bu iki noktanın arasındaki uzaklığın L
düzgün dört yüzlünün bir ayrıt uzunluğuna eşit M
olduğunun fark edilmesi sağlanır.
|LM| = 12 cm
1 17676 Matematik Seferberliği 177