Page 179 - Lise Matematik Materyal Seti - 1
P. 179

[!] Öğrencilerin Şekil 3’e benzer bir şekil elde etmesi bekleyiniz.                                      T.C. MEB ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ











                   Şekil 1                       Şekil 2                       Şekil 3
           •  Öğrencilerden elde edilen iki boyutlu şeklin özelliklerini ifade etmelerini isteyiniz.
           [!] Şekil 3, dört tane eş eşkenar üçgenden oluşan bir eşkenar üçgendir.
           •  Öğrencilerin bilgilerden herhangi birini kullanarak düzgün dört yüzlünün alanı için bir formül
             oluşturmalarına yardım ediniz.
           [!] Tabanının bir kenar uzunluğu a birim olsun.
           Şeklin tamamı 4 tane eş eşkenar üçgenden oluştuğu için





           [!] Aynı alan hesabının üçgenin yüksekliğini hesaplamada da kullanılabileceğini gösteriniz.
           Düzgün dört yüzlünün yüzey alan formülünü doğrudan vermeksizin öğrencilerin keşfetmesine
           destek olunuz.
           •  Öğrencilerden materyalin tabanının bir kenar uzunluğunu cetvel yardımıyla ölçerek materyalin
             yüzey alanını bulmalarını isteyiniz.
           [!] Çalışma, grup olarak tamamladıktan sonra grupların izledikleri aşamaları ve elde ettikleri
           formülü karşılaştırmalarını sağlayınız.





            Ölçme ve Değerlendirme


            Şekildeki bir ayrıt uzunluğu 12 cm olan düzgün                   L
            dört yüzlünün üzerindeki ayrıtların orta noktala-
            rı L ve M’dir.                                                                 M
            Bu noktaların birisinden diğerine düzgün dört
            yüzlünün üzerinden hareket eden bir karınca-
            nın gideceği en kısa mesafe kaç santimetredir?

            Cevap
                                                                            L
            Daha  önce  elde  edilen  kâğıttan  açınımın  üze-
            rindeki iki nokta önce kapalı iken belirtildiği gibi                       M
            işaretlenir. Daha sonra açınımın iki boyutlu hâli
            üzerinde  bu  iki  noktanın  arasındaki  uzaklığın                 L
            düzgün dört yüzlünün bir ayrıt uzunluğuna eşit                             M
            olduğunun fark edilmesi sağlanır.
            |LM| = 12 cm



 1 17676                                    Matematik Seferberliği                                         177
   174   175   176   177   178   179   180   181   182   183   184