Page 30 - Lise Matematik Materyal Seti - 1
P. 30
LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ Mutlak Değerli Denklemleri Ölçüm Yaparak Çözüyorum
Uygulama - 1
Süre: 40 dakika
Hedeflenen Beceriler
• Problem Çözme
• Akıl Yürütme
• İlişkilendirme
• Psikomotor Beceriler
Hedefler
Öğrencilerin mutlak değer içeren birinci dereceden bir bilinmeyenli denklemleri metre ile
ölçüm yaparak çözebilmeleri hedeflenir.
Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı
Mutlak değerli denklemlerin cebirsel çözümüne alternatif bir yol olması amacıyla dersin
pekiştirme aşamasında kullanılabilir.
Dikkat Çekme
Öğrencilere mutlak değerli denklemlerin çözümünün cebirsel olmayan metrik bir yaklaşım
ile inceleneceğini söyleyiniz.
Kullanılan Malzemeler
İşleniş • Bant
• İp
• Metre materyalini kullanarak tahtaya bir doğru çiziniz ve materyal üzerindeki tam sayılarla
bire bir eşleme yaparak bir sayı doğrusu oluşturunuz.
• Tahtaya |x + 2| + |x − 3| = 13 denklemini yazınız.
• 13 cm uzunluğunda bir ipin uçlarını, sayı doğrusu üzerindeki −2 ve 3 sayılarını temsil eden
noktalara bant yardımıyla tutturunuz. (Şekil 1)
-2 0 3
Şekil 1
• İpi gergin tutarak sola doğru çekiniz. (Şekil 2) Öğrencilerin ipin sayı doğrusu üzerinde
gelebileceği en uç noktanın −6 olduğunu görmelerini sağlayınız. (Şekil 3)
-6 -2 0 3 -6 -2 0 3
Şekil 2 Şekil 3
28
28