Page 34 - Lise Matematik Materyal Seti - 1
P. 34
LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ Metre Materyali Üzerinde Köklü İfadelerin Yerini Bulma
Uygulama - 3
Süre: 40 dakika
Hedeflenen Beceriler
• Problem Çözme
• Akıl Yürütme
• İlişkilendirme
• Psikomotor Beceriler
• Tahminde Bulunma
Hedefler
Öğrencilerin sayı kümelerini birbiriyle ilişkilendirebilmesi, 2, 3ve 5 gibi irrasyonel
sayıların metre üzerindeki yerlerini belirleyebilmeleri hedeflenir.
Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı
Dersin derinleştirme aşamasında kullanılabilir.
Dikkat Çekme
Öğrencilere metre materyali ile santimetre ve desimetre cinsinden ölçüm yapabileceklerini
hatırlatınız. Materyal üzerinde yer alan ve santimetre cinsinden ölçeklendirilmiş olan doğru
parçasını sayı doğrusu olarak düşünmelerini isteyiniz. “Bu materyal üzerinde rasyonel sayıların
yerlerini nasıl bulabilirsiniz?” sorusunu yöneltiniz ve örnekler vermelerini isteyiniz. Benzer
şekilde irrasyonel sayıların yerlerini bulup bulamayacaklarını sorunuz.
Kullanılan Malzemeler
İşleniş • Pergel
• Hesap makinesi
• Metre materyalini kullanarak tahtaya bir sayı doğrusu çiziniz.
[!] Çizimlerin daha kolay anlaşılabilmesi için sayı doğrusundaki birimleri materyal üzerin-
deki desimetreli bölümü kullanarak belirleyiniz. Ondalık sayıların gösterimi için desimetreli
bölüm içinde ayrı olarak gösterilen 10 luk bölümleri kullanabilirsiniz.
• Öğrencilerden çeşitli tam kare sayıların ( 4, 16, 36 , … gibi ) sayı doğrusu üzerindeki yerlerini
göstermelerini isteyiniz.
• Öğrencilere 2 sayısının bir irrasyonel sayı olduğunu hatırlatınız ve bu sayının sayı doğrusu
üzerindeki yerini nasıl bulabilecekleri ile ilgili fikirlerini sorunuz.
• A köşesi, sayı doğrusunun başlangıç noktası ile çakışacak şekilde bir kenar uzunluğu
1 dm olan bir ABCD karesi çiziniz. (Şekil 1)
D C
A B
-2 -1 0 1 2
Şekil 1
32
32