Page 34 - Lise Matematik Materyal Seti - 1
P. 34

LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ  Metre Materyali Üzerinde Köklü İfadelerin Yerini Bulma





                        Uygulama - 3






                Süre: 40 dakika

                Hedeflenen Beceriler


                •  Problem Çözme
                •  Akıl Yürütme
                •  İlişkilendirme
                •  Psikomotor Beceriler
                •  Tahminde Bulunma
            Hedefler


            Öğrencilerin  sayı  kümelerini  birbiriyle  ilişkilendirebilmesi,   2, 3ve  5   gibi  irrasyonel
            sayıların metre üzerindeki yerlerini belirleyebilmeleri hedeflenir.

            Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı


            Dersin derinleştirme aşamasında kullanılabilir.

            Dikkat Çekme

            Öğrencilere metre materyali ile santimetre ve desimetre cinsinden ölçüm yapabileceklerini
            hatırlatınız. Materyal üzerinde yer alan ve santimetre cinsinden ölçeklendirilmiş olan doğru
            parçasını sayı doğrusu olarak düşünmelerini isteyiniz. “Bu materyal üzerinde rasyonel sayıların
            yerlerini  nasıl  bulabilirsiniz?”  sorusunu  yöneltiniz  ve  örnekler  vermelerini  isteyiniz.  Benzer
            şekilde irrasyonel sayıların yerlerini bulup bulamayacaklarını sorunuz.



                                 Kullanılan Malzemeler
            İşleniş              •  Pergel
                                 •  Hesap makinesi


            •  Metre materyalini kullanarak tahtaya bir sayı doğrusu çiziniz.
            [!] Çizimlerin daha kolay anlaşılabilmesi için sayı doğrusundaki birimleri materyal üzerin-
            deki desimetreli bölümü kullanarak belirleyiniz. Ondalık sayıların gösterimi için desimetreli
            bölüm içinde ayrı olarak gösterilen 10 luk bölümleri kullanabilirsiniz.
            •  Öğrencilerden çeşitli tam kare sayıların ( 4,  16,  36 , … gibi ) sayı doğrusu üzerindeki yerlerini
               göstermelerini isteyiniz.
            •  Öğrencilere  2 sayısının bir irrasyonel sayı olduğunu hatırlatınız ve bu sayının sayı doğrusu
               üzerindeki yerini nasıl bulabilecekleri ile ilgili fikirlerini sorunuz.
            •  A köşesi, sayı doğrusunun başlangıç noktası ile çakışacak şekilde bir kenar uzunluğu
               1 dm olan bir ABCD karesi çiziniz. (Şekil 1)
                                                         D          C




                                                         A          B
                                        -2       -1       0        1        2
                                                        Şekil 1



          32
          32
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39