Page 42 - Lise Matematik Materyal Seti - 1
P. 42

LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ  İrrasyonel Sayılar





                        Uygulama - 1







                   Süre: 40 dakika

                   Hedeflenen Beceriler

                   •  Uzamsal Beceri ve Şekil Becerisi
                   •  Matematiksel Muhakeme Becerisi
                   •  Problem Çözme
                   •  İletişim

            Hedefler


            Öğrencilerin  sayı  kümelerini  birbiriyle  ilişkilendirebilmeleri  ve   2,  3,  5  gibi  irrasyonel
            sayıların sayı doğrusundaki yerlerini belirleyebilmeleri hedeflenir.

            Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı


            Vantuzlu plastik pergel materyali dersin gelişme aşamasında kullanılabilir.

            Dikkat Çekme


                                        3,
                                    2,
            Öğrencilere “Sayı doğrusunda  5 sayısına karşılık gelen noktayı gösterebilir misiniz?” sorusunu
            sorunuz.

                             Kullanılan Malzemeler
                             • Metre Materyali
            İşleniş        • Cetvel
                             • Kalem




            •  Öğrencilerden  1898 sayısının sayı doğrusundaki yerini sadece pergel ve cetvel kullanarak
               tam olarak nasıl bulabileceklerini düşünmelerini ve fikirlerini sınıfla paylaşmalarını isteyiniz.
            •  Metre materyalini kullanarak tahtaya 50 cm uzunluğunda bir doğru parçası çiziniz.
               0 dan 50 ye kadar olan tam sayılarla bire bir eşleme yaparak doğru parçasını başlangıç noktası
               0 olan bir sayı doğrusuna dönüştürünüz. Başlangıç noktasını A ile isimlendiriniz.
            •  Sayı doğrusu üzerinde 37 cm’ye karşılık gelen noktayı işaretleyiniz ve bu noktayı B ile
               isimlendiriniz.
            •  Sayı doğrusuna B noktasında dik olacak şekilde, yukarıya doğru 23 cm uzunluğunda bir doğru
               parçası çiziniz ve doğru parçasının diğer uç noktasını C ile isimlendiriniz.
            •  A ve C noktalarını birleştirerek ABC dik üçgenini oluşturunuz.
            [!] Öğrencilerin ABC dik üçgeninde hipotenüs uzunluğunun |AC| =  1898 cm olduğunu fark
            etmelerini sağlayınız.
            •  Pergelin vantuzlu ucunu A noktasına yerleştiriniz ve pergeli [AC] uzunluğu kadar açınız.








          40
          40
   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47