Page 42 - Lise Matematik Materyal Seti - 1
P. 42
LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ İrrasyonel Sayılar
Uygulama - 1
Süre: 40 dakika
Hedeflenen Beceriler
• Uzamsal Beceri ve Şekil Becerisi
• Matematiksel Muhakeme Becerisi
• Problem Çözme
• İletişim
Hedefler
Öğrencilerin sayı kümelerini birbiriyle ilişkilendirebilmeleri ve 2, 3, 5 gibi irrasyonel
sayıların sayı doğrusundaki yerlerini belirleyebilmeleri hedeflenir.
Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı
Vantuzlu plastik pergel materyali dersin gelişme aşamasında kullanılabilir.
Dikkat Çekme
3,
2,
Öğrencilere “Sayı doğrusunda 5 sayısına karşılık gelen noktayı gösterebilir misiniz?” sorusunu
sorunuz.
Kullanılan Malzemeler
• Metre Materyali
İşleniş • Cetvel
• Kalem
• Öğrencilerden 1898 sayısının sayı doğrusundaki yerini sadece pergel ve cetvel kullanarak
tam olarak nasıl bulabileceklerini düşünmelerini ve fikirlerini sınıfla paylaşmalarını isteyiniz.
• Metre materyalini kullanarak tahtaya 50 cm uzunluğunda bir doğru parçası çiziniz.
0 dan 50 ye kadar olan tam sayılarla bire bir eşleme yaparak doğru parçasını başlangıç noktası
0 olan bir sayı doğrusuna dönüştürünüz. Başlangıç noktasını A ile isimlendiriniz.
• Sayı doğrusu üzerinde 37 cm’ye karşılık gelen noktayı işaretleyiniz ve bu noktayı B ile
isimlendiriniz.
• Sayı doğrusuna B noktasında dik olacak şekilde, yukarıya doğru 23 cm uzunluğunda bir doğru
parçası çiziniz ve doğru parçasının diğer uç noktasını C ile isimlendiriniz.
• A ve C noktalarını birleştirerek ABC dik üçgenini oluşturunuz.
[!] Öğrencilerin ABC dik üçgeninde hipotenüs uzunluğunun |AC| = 1898 cm olduğunu fark
etmelerini sağlayınız.
• Pergelin vantuzlu ucunu A noktasına yerleştiriniz ve pergeli [AC] uzunluğu kadar açınız.
40
40