Page 152 - Lise Matematik Materyal Seti - 2
P. 152

LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ  Dik Dairesel Koninin Elemanlarını Buluyorum





                        Uygulama - 2







                Süre: 40 dakika

                Hedeflenen Beceriler

                •  Akıl Yürütme
                •  Problem Çözme
                •  Analitik Düşünme
                •  Uzamsal Düşünme

            Hedefler


            Öğrencilerin  dik  dairesel  koninin  temel  elemanları  arasındaki  ilişkileri  yorumlayabilmeleri
            hedeflenir.

            Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı


            Dersin giriş aşamasında kullanılabilir.

            Dikkat Çekme Unsuru

            Öğrencilere günlük hayatta karşılaştıkları trafik dubası, dondurma külahı, parti şapkası vb.
            nesnelerin hangi geometrik cismi çağrıştırdığını sorunuz.



                                     Kullanılacak Malzemeler
            İşleniş                  •  Cetvel
                                     •  Hesap Makinesi


            •  Öğrencileri gruplara ayırınız ve dik dairesel koni materyalini dağıtınız.
            •  Dik dairesel koninin görselini tahtaya çiziniz.
            •  Öğrencilerin elinde bulunan dik dairesel koninin ana doğrusu ve yarıçap
               uzunluğunu öğrencilerden ölçmelerini ve ölçüm sonuçlarını aşağıdaki
               tabloya yazmalarını isteyiniz.


                                      l (Ana Doğru)                 r (Yarıçap)




            •  Öğrencilerden Pisagor teoremi kullanarak dik dairesel koni materyalinin yüksekliğini
               hesaplamalarını isteyiniz.

            [!] Koninin taban yarıçap uzunluğu ve ana doğru uzunluğu ölçüleri yuvarlanarak yüksekliğin
            ortalama değeri buldurulabilir ya da hesap makinesi ile tam değer hesaplatılabilir.







          150
          150
          150
   147   148   149   150   151   152   153   154   155   156   157