Page 152 - Lise Matematik Materyal Seti - 2
P. 152
LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ Dik Dairesel Koninin Elemanlarını Buluyorum
Uygulama - 2
Süre: 40 dakika
Hedeflenen Beceriler
• Akıl Yürütme
• Problem Çözme
• Analitik Düşünme
• Uzamsal Düşünme
Hedefler
Öğrencilerin dik dairesel koninin temel elemanları arasındaki ilişkileri yorumlayabilmeleri
hedeflenir.
Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı
Dersin giriş aşamasında kullanılabilir.
Dikkat Çekme Unsuru
Öğrencilere günlük hayatta karşılaştıkları trafik dubası, dondurma külahı, parti şapkası vb.
nesnelerin hangi geometrik cismi çağrıştırdığını sorunuz.
Kullanılacak Malzemeler
İşleniş • Cetvel
• Hesap Makinesi
• Öğrencileri gruplara ayırınız ve dik dairesel koni materyalini dağıtınız.
• Dik dairesel koninin görselini tahtaya çiziniz.
• Öğrencilerin elinde bulunan dik dairesel koninin ana doğrusu ve yarıçap
uzunluğunu öğrencilerden ölçmelerini ve ölçüm sonuçlarını aşağıdaki
tabloya yazmalarını isteyiniz.
l (Ana Doğru) r (Yarıçap)
• Öğrencilerden Pisagor teoremi kullanarak dik dairesel koni materyalinin yüksekliğini
hesaplamalarını isteyiniz.
[!] Koninin taban yarıçap uzunluğu ve ana doğru uzunluğu ölçüleri yuvarlanarak yüksekliğin
ortalama değeri buldurulabilir ya da hesap makinesi ile tam değer hesaplatılabilir.
150
150
150