Page 167 - Lise Matematik Materyal Seti - 2
P. 167
[!] Aynı uygulamayı öğrencilere kotanjant fonksiyonu
için yaptırınız.
[!] Materyal üzerinde gösterilmiş dereceleri kulla-
narak öğrencilere yönlü açıları hatırlatınız. Koordi- T.C. MEB ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
nat düzlemi üzerindeki bölgeler ve açıları eşleşti-
riniz.
[!] Aşağıdaki görseli ve materyali kullanarak koor-
dinat düzlemi üzerinde işaret incelemesi yaptırı-
nız.
• Materyal üzerinde lazer ışığını kullanarak koordinat
düzleminin birinci bölgesinde açının değeri arttık-
ça açının trigonometrik değerlerinin nasıl değişti-
ğini öğrencilere gösteriniz.
[!] Koordinat düzleminin birinci bölgesinde açının
değeri büyüdükçe açının kosinüs ve kotanjant de-
ğerinin azaldığını, sinüs ve tanjant değerinin arttı-
ğını öğrencilere fark ettiriniz.
[!] Öğrencilere hangi açıların tanjant ve kotanjant değerlerinin tanımsız olduğunu nedenleri ile
açıklayınız.
[!] Aşağıdaki tabloyu kullanarak trigonometrik değerlerin koordinat düzlemindeki artan ve aza-
lan oldukları bölgeleri öğrencilere gösteriniz.
Ölçme ve Değerlendirme
Soru
a. sin10°, sin30°, sin45°, sin60°, sin90°, sin100° değerlerini büyükten küçüğe doğru sıralayınız.
b. tan 20°, tan45°, tan75°, tan100° değerlerini küçükten büyüğe doğru sıralayınız.
Cevap
a. sin90° > sin100° > sin60° > sin45° > sin30° > sin10°
b. tan100° < tan 20° < tan45° < tan75°
164 Matematik Seferberliği 165
164