Page 167 - Lise Matematik Materyal Seti - 2
P. 167

[!] Aynı uygulamayı öğrencilere kotanjant fonksiyonu
           için yaptırınız.

           [!] Materyal üzerinde gösterilmiş dereceleri kulla-
           narak öğrencilere yönlü açıları hatırlatınız. Koordi-                                                    T.C. MEB ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
           nat düzlemi üzerindeki bölgeler ve açıları eşleşti-
           riniz.


           [!] Aşağıdaki görseli ve materyali kullanarak koor-
           dinat düzlemi üzerinde işaret incelemesi yaptırı-
           nız.





           • Materyal üzerinde lazer ışığını kullanarak koordinat
              düzleminin birinci bölgesinde açının değeri arttık-
              ça açının trigonometrik değerlerinin nasıl değişti-
              ğini öğrencilere gösteriniz.


           [!] Koordinat düzleminin birinci bölgesinde açının
           değeri büyüdükçe açının kosinüs ve kotanjant de-
           ğerinin azaldığını, sinüs ve tanjant değerinin arttı-
           ğını öğrencilere fark ettiriniz.



           [!] Öğrencilere hangi açıların tanjant ve kotanjant değerlerinin tanımsız olduğunu nedenleri ile
           açıklayınız.


           [!] Aşağıdaki tabloyu kullanarak trigonometrik değerlerin koordinat düzlemindeki artan ve aza-
           lan oldukları bölgeleri öğrencilere gösteriniz.
















           Ölçme ve Değerlendirme


           Soru


           a. sin10°, sin30°, sin45°, sin60°, sin90°, sin100°  değerlerini büyükten küçüğe doğru sıralayınız.
           b. tan 20°, tan45°, tan75°, tan100° değerlerini küçükten büyüğe doğru sıralayınız.

           Cevap
           a. sin90° > sin100° > sin60° > sin45° > sin30° > sin10°
           b. tan100° < tan 20° < tan45° < tan75°




 164                                        Matematik Seferberliği                                         165
 164
   162   163   164   165   166   167   168   169   170   171   172