Page 187 - Lise Matematik Materyal Seti - 2
P. 187

[!] Eş parçalar ayırma işlemi için ip kullanınız.  İpi çemberin çevresi
           kadar kesip eş parçalara ayırınız.
           •   Çemberi 16 eş dilime ayırınız. Materyal üzerinde çizili olan açıların
              ölçülerini bu dilimlerden faydalanarak öğrencilere tahmin ettiriniz.                                  T.C. MEB ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
           •   Ders materyali üzerinde Şekil 5’teki gibi açı ile yayları oluşturunuz.
              Öğrencilerden ders materyali üzerindeki yarıçap uzunluğu ile yay
              uzunluğunu incelemelerini isteyiniz.
             [!]  Öğrencilere  bir  çemberde  yarıçap  uzunluğundaki  yayı  gören                                        sin
           merkez açının ölçüsünün 1 radyan  olduğunu söyleyiniz.                                                      ekseni
                                                                                           Şekil 5
                                                                                                                          (0, 1)


                                                                                         r        r

                                                                                         1 radyan                                           cos
                                                                                       O      r           (-1, 0)       0             (1, 0)  ekseni





                                                                                                                          (0, -1)


           •   Öğrencilere “Bir tam açı kaç radyana karşılık gelir?”, “Bir dik açı kaç radyandır?” ve “Bir tam
              açının   1   i kaç radyandır?” sorularını sorunuz.
                    12
           •   Bir tam açının tamamını, dörtte üçünü, yarısını, dörtte birini, altıda birini, sekizde birini, onda
              birini trigonometri çemberi üzerinde gösteriniz.
           •   Öğrencilerden aşağıdaki tabloyu doldurmalarını isteyiniz.
                                           3          1           1          1           1           1
            Tam açının       Bütün        4           2           4          6           8          10


            Derece                                                                      45 o

            Radyan                                                           3

           [!] Öğrencilerin derece ile radyan arasındaki ilişkiyi fark etmelerini sağlayınız.


           Ölçme ve Değerlendirme


           Soru


           Bir tam açının ölçüsü 400 graddır.

           Buna göre 150 grad kaç derece ve kaç radyandır?

           Cevap
           400 dilime karşılık gelen tam açının ölçüsü 360° ise 150 dilime karşılık gelen açının ölçüsü 135°
                3
           veya     tür.
                 4


 184                                        Matematik Seferberliği                                         185
 184
   182   183   184   185   186   187   188   189   190   191   192