Page 187 - Lise Matematik Materyal Seti - 2
P. 187
[!] Eş parçalar ayırma işlemi için ip kullanınız. İpi çemberin çevresi
kadar kesip eş parçalara ayırınız.
• Çemberi 16 eş dilime ayırınız. Materyal üzerinde çizili olan açıların
ölçülerini bu dilimlerden faydalanarak öğrencilere tahmin ettiriniz. T.C. MEB ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
• Ders materyali üzerinde Şekil 5’teki gibi açı ile yayları oluşturunuz.
Öğrencilerden ders materyali üzerindeki yarıçap uzunluğu ile yay
uzunluğunu incelemelerini isteyiniz.
[!] Öğrencilere bir çemberde yarıçap uzunluğundaki yayı gören sin
merkez açının ölçüsünün 1 radyan olduğunu söyleyiniz. ekseni
Şekil 5
(0, 1)
r r
1 radyan cos
O r (-1, 0) 0 (1, 0) ekseni
(0, -1)
• Öğrencilere “Bir tam açı kaç radyana karşılık gelir?”, “Bir dik açı kaç radyandır?” ve “Bir tam
açının 1 i kaç radyandır?” sorularını sorunuz.
12
• Bir tam açının tamamını, dörtte üçünü, yarısını, dörtte birini, altıda birini, sekizde birini, onda
birini trigonometri çemberi üzerinde gösteriniz.
• Öğrencilerden aşağıdaki tabloyu doldurmalarını isteyiniz.
3 1 1 1 1 1
Tam açının Bütün 4 2 4 6 8 10
Derece 45 o
Radyan 3
[!] Öğrencilerin derece ile radyan arasındaki ilişkiyi fark etmelerini sağlayınız.
Ölçme ve Değerlendirme
Soru
Bir tam açının ölçüsü 400 graddır.
Buna göre 150 grad kaç derece ve kaç radyandır?
Cevap
400 dilime karşılık gelen tam açının ölçüsü 360° ise 150 dilime karşılık gelen açının ölçüsü 135°
3
veya tür.
4
184 Matematik Seferberliği 185
184