Page 229 - Lise Matematik Materyal Seti - 2
P. 229

•  Oluşan  üç  farklı  yapının  üstten  görünümlerini  referans  alarak  öğrencilerden  belli  bir  düzende
          oluşturulan yüzeylerin alanlarını hesaplamalarını isteyiniz.
        •  Öğrencilerden  yüzey  alanlarını  hesaplayabilmek  için  her  yapının  dışından  çizilebilecek  en  küçük
          paralelkenarsal bölgeyi kâğıt üzerine cetvel yardımıyla çizmelerini isteyiniz.
        •  Öğrencilerden çizilen paralelkenar şeklindeki bölgelerin alanlarını hesaplamalarını isteyiniz.          T.C. MEB OGM ANKARA 2022
        •  Öğrencilerden dik dairesel silindirin taban alanı ile hesapladıkları üç farklı paralelkenar şeklindeki
          bölgenin alanını kıyaslamalarını isteyiniz.

        [!] Öğrencilere dilim sayısı arttıkça paralelkenarın alanının dairenin alanının gerçek değerine
        yaklaştığını keşfettiriniz.
























           Ölçme ve Değerlendirme


           Soru


           Taban yarıçapının uzunluğu 5 birim olan dik dairesel silindir biçimindeki çizim düşey olarak 5 eş
           parçaya ayrılıyor. Dik dairesel silindir dilimlerinin tabanları bir kağıt üzerine ardışık olacak şekil-
           de yerleştirilip çevresi çiziliyor.
           a. Oluşan şekil hangi geometrik şekile benzer?
           b. Oluşan şeklin çevre uzunluğu kaç birimdir?


           Cevap

















           a. Şekil ikizkenar yamuğa benzer.
                                        .   .
                                                  .
           b. Şeklin çevre uzunluğu = 2  p 5 + 2 5
                                    = (10p + 10) birim olur.







 226                                        Matematik Seferberliği                                         227
   224   225   226   227   228   229   230   231   232   233   234