Page 229 - Lise Matematik Materyal Seti - 2
P. 229
• Oluşan üç farklı yapının üstten görünümlerini referans alarak öğrencilerden belli bir düzende
oluşturulan yüzeylerin alanlarını hesaplamalarını isteyiniz.
• Öğrencilerden yüzey alanlarını hesaplayabilmek için her yapının dışından çizilebilecek en küçük
paralelkenarsal bölgeyi kâğıt üzerine cetvel yardımıyla çizmelerini isteyiniz.
• Öğrencilerden çizilen paralelkenar şeklindeki bölgelerin alanlarını hesaplamalarını isteyiniz. T.C. MEB OGM ANKARA 2022
• Öğrencilerden dik dairesel silindirin taban alanı ile hesapladıkları üç farklı paralelkenar şeklindeki
bölgenin alanını kıyaslamalarını isteyiniz.
[!] Öğrencilere dilim sayısı arttıkça paralelkenarın alanının dairenin alanının gerçek değerine
yaklaştığını keşfettiriniz.
Ölçme ve Değerlendirme
Soru
Taban yarıçapının uzunluğu 5 birim olan dik dairesel silindir biçimindeki çizim düşey olarak 5 eş
parçaya ayrılıyor. Dik dairesel silindir dilimlerinin tabanları bir kağıt üzerine ardışık olacak şekil-
de yerleştirilip çevresi çiziliyor.
a. Oluşan şekil hangi geometrik şekile benzer?
b. Oluşan şeklin çevre uzunluğu kaç birimdir?
Cevap
a. Şekil ikizkenar yamuğa benzer.
. .
.
b. Şeklin çevre uzunluğu = 2 p 5 + 2 5
= (10p + 10) birim olur.
226 Matematik Seferberliği 227