Page 252 - Lise Matematik Materyal Seti - 2
P. 252
LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ Noktayı Döndürelim
Uygulama - 3
Süre: 40 dakika
Hedeflenen Beceriler
• Akıl Yürütme
• Problem Çözme
• İlişkilendirme
Hedefler
Öğrencilerin;
• analitik düzlemde koordinatları verilen bir noktanın öteleme, dönme ve simetri dönüşümleri
altındaki görüntüsünün koordinatlarını bulabilmeleri,
• dönme merkezi, dönme açısı kavramlarını açıklayabilmeleri hedeflenir.
Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı
Dersin sonunda konuyu pekiştirme amacıyla kullanılabilir.
Dikkat Çekme
"Aslı odasındaki bir duvarı analitik düzlem olarak dizayn edip duvara asılı olan çerçevesini
orijin etrafında pozitif yönde 600 döndürdüğünde çerçevenin yeni konumunu hesaplamak
istiyor." şeklinde bir senaryo ile öğrencilerin dikkati çekilebilir.
İşleniş
Aşağıdaki yönergeyi öğrencilere uygulayınız.
1. Öğrencilerden analitik düzlemde verilen noktanın orijin
etrafında pozitif yönde β kadar döndürülmesiyle oluşan
noktanın koordinatlarını bulmalarını isteyiniz.
2. Fikirlerini desteklemek için başka koordinatlardan A' 1350 A
faydalanarak herhangi bir A(a, b) noktası orijin etrafında
pozitif yönde β kadar döndürüldüğünde oluşan noktanın
koordinatlarının; R ( a, b ) = (a . cos β - b . sin β, a . sin β + b
β
. cos β ) olduğunu elde etmelerini bekleyiniz.
250