Page 252 - Lise Matematik Materyal Seti - 2
P. 252

LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ  Noktayı Döndürelim






                        Uygulama - 3







               Süre: 40 dakika

               Hedeflenen Beceriler


               •  Akıl Yürütme
               •  Problem Çözme
               •  İlişkilendirme




            Hedefler


            Öğrencilerin;
            •  analitik düzlemde koordinatları verilen bir noktanın öteleme, dönme ve simetri dönüşümleri
               altındaki görüntüsünün koordinatlarını bulabilmeleri,
            •  dönme merkezi, dönme açısı kavramlarını açıklayabilmeleri hedeflenir.

            Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı


            Dersin sonunda konuyu pekiştirme amacıyla kullanılabilir.

            Dikkat Çekme

            "Aslı  odasındaki  bir  duvarı  analitik  düzlem  olarak  dizayn  edip  duvara  asılı  olan  çerçevesini
            orijin etrafında pozitif yönde 600 döndürdüğünde çerçevenin yeni konumunu hesaplamak
            istiyor."  şeklinde bir senaryo ile öğrencilerin dikkati çekilebilir.

            İşleniş


            Aşağıdaki yönergeyi öğrencilere uygulayınız.
            1.  Öğrencilerden analitik düzlemde verilen noktanın orijin
               etrafında pozitif yönde β kadar döndürülmesiyle oluşan
               noktanın koordinatlarını bulmalarını isteyiniz.
            2. Fikirlerini  desteklemek  için  başka  koordinatlardan           A'      1350   A
               faydalanarak herhangi bir A(a, b) noktası orijin etrafında
               pozitif yönde β kadar döndürüldüğünde oluşan noktanın
               koordinatlarının;   R  ( a, b ) = (a . cos β - b . sin β, a . sin β + b
                                   β
               . cos β ) olduğunu elde etmelerini bekleyiniz.















          250
   247   248   249   250   251   252   253   254   255   256   257