Page 273 - Lise Matematik Materyal Seti - 2
P. 273

•  Koninin  tabana  paralel  olmayan  ve  koninin  tabanı  ile  kesişmeyen  başka  bir  düzlem  boyunca
          kesilmesiyle elde edilen kesik yüzeyde hangi eğrinin oluşabileceğini tartışınız.
        •  Bu düzlemin koniyi paralel olmayacak şekilde nasıl kesebileceğini tartışınız.
        •  Öğrencilerin farklı düzlemler belirleyerek defterlerine taslak çizimler yapmalarını sağlayınız.          T.C. MEB ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
        •  Elips ve çember eğrilerinin materyaldeki  parçalar ile gösterilmesini sağlayınız.
        •  Öğrencilerin koninin kesiti üzerinde oluşan eğriyi gözlemlemelerini sağlayınız.
        •  Öğrencilerden kesit yüzeylerinde oluşan iki eğrinin izdüşümlerini kağıda çizmelerini isteyiniz.


        [!] Beklenen izdüşüm görüntüsü aşağıdaki gibi olmalıdır.



































           Ölçme ve Değerlendirme



           Soru



           Mustafa Öğretmen,  öğrencilerinin  çember çevirme oyunu
           oynamaları için yarıçap uzunluğu 30 cm olan elastik
           hulahop almıştır. Çocuklar oyuncağın üst tarafından
           bastırınca hulahop elips şeklini almıştır.


           Buna göre oluşan elipsin çevresi kaç santimetredir?

           Cevap



           Çevre= 2πr = 2 π 30 = 60π cm

           [!] Öğrencilerin çembere baskı uygulanarak elipse dönüştürüldüğünde çemberin çevre
           uzunluğunun değişmediğini keşfetmelerini sağlayınız.


 27070
 2                                          Matematik Seferberliği                                         271
   268   269   270   271   272   273   274   275   276   277   278