Page 273 - Lise Matematik Materyal Seti - 2
P. 273
• Koninin tabana paralel olmayan ve koninin tabanı ile kesişmeyen başka bir düzlem boyunca
kesilmesiyle elde edilen kesik yüzeyde hangi eğrinin oluşabileceğini tartışınız.
• Bu düzlemin koniyi paralel olmayacak şekilde nasıl kesebileceğini tartışınız.
• Öğrencilerin farklı düzlemler belirleyerek defterlerine taslak çizimler yapmalarını sağlayınız. T.C. MEB ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
• Elips ve çember eğrilerinin materyaldeki parçalar ile gösterilmesini sağlayınız.
• Öğrencilerin koninin kesiti üzerinde oluşan eğriyi gözlemlemelerini sağlayınız.
• Öğrencilerden kesit yüzeylerinde oluşan iki eğrinin izdüşümlerini kağıda çizmelerini isteyiniz.
[!] Beklenen izdüşüm görüntüsü aşağıdaki gibi olmalıdır.
Ölçme ve Değerlendirme
Soru
Mustafa Öğretmen, öğrencilerinin çember çevirme oyunu
oynamaları için yarıçap uzunluğu 30 cm olan elastik
hulahop almıştır. Çocuklar oyuncağın üst tarafından
bastırınca hulahop elips şeklini almıştır.
Buna göre oluşan elipsin çevresi kaç santimetredir?
Cevap
Çevre= 2πr = 2 π 30 = 60π cm
[!] Öğrencilerin çembere baskı uygulanarak elipse dönüştürüldüğünde çemberin çevre
uzunluğunun değişmediğini keşfetmelerini sağlayınız.
27070
2 Matematik Seferberliği 271