Page 90 - Lise Matematik Materyal Seti - 2
P. 90

LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ  Eğik Dairesel Koninin Elemanlarını İfade Etme






                        Uygulama - 1








               Süre: 40 dakika

               Hedeflenen Beceriler


               •  Akıl Yürütme
               •  Problem Çözme
               •  İlişkilendirme
               •  Uzamsal Şekil Becerisi
               •  İletişim

            Hedefler


                Öğrencilerin:
            •  eğik dairesel koniyi keşfedebilmeleri,
            •  eğik dairesel koninin, en uzun ve en kısa ana doğrusu ve taban çapından oluşan üçgen
               kesitinin ayrıtlarını ifade edebilmeleri,
            •  dik üçgende trigonometrik oranlar ve eğik dairesel koni arasındaki bağlantıyı kullanabilmeleri,
            •  trigonometrik bağıntılar ve eğik dairesel koni arasındaki bağlantıyı kullanabilmeleri hedeflenir.
            Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı


            Uygulama  derste  eğik  dairesel  koniye  ait  temel  kavramların  öğrenilmesinin  ardından
            pekiştirme ve trigonometri konularıyla bağ kurma amacıyla kullanılabilir.


            Dikkat Çekme
                                                                                            6,5cm        6cm

            Kuyumcuların  yüzükleri  sergilemek  için  kullandığı  standların  eğik  koni
            biçiminde  üç  boyutlu  bir  geometrik  cisim  olduğu  vurgulanarak,  dikkat
            çekilir.
                                                                                                4cm
            İşleniş                      Kullanılan Malzemeler
                                        •  Gönye
                                        •  Katlanır Cetvel

            Öğrencilerden eğik dairesel koninin taban çapının uzunluğunu bulabilmeleri için Şekil 1 ve
            Şekil 2'de görüldüğü gibi koninin tabanı bir cetvele teğet olacak biçimde yerleştirmelerini
            ve  gönyeyi  koninin  her  iki  tarafından  da  cetvele  dik,  koni  tabanına  teğet  olacak  biçimde
            konumlandırmaları isteyiniz.
            Öğrencilerden  koni  tabanına  teğet
            olan  gönye  ve  cetvelin  oluşturduğu
            dik    açıların   köşeleri   arasındaki
            mesafenin eğik dairesel koninin taban
            çapının  uzunluğuna  eşit  olduğunu
            fark etmelerini sağlayınız.
                                                              Şekil 1                     Şekil 2



          88
   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95