Page 104 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 104
Öğretim Programı Okuryazarlığı EK 1: Matematik 9 (9.1.1.2.-Anlama) Ders Planı Örneği
Aşağıda linki verilen Matematik 9 Beceri Temelli Etkinlik Kitabındaki “SU VE HAYAT” adlı 13. etkinliğin aşağıda
bulunan kısmının öğrenciler tarafından çözülmesi sağlanır.
https://ogmmateryal.eba.gov.tr/panel/upload/etkilesimli/kitap/beceri_temelli/9/matematik/index.
html#p=18
Örnek
Öğrencilerin konu ile ilgili öğrenmelerini pekiştirmek amacıyla örnek soru verilmiştir.
1. su kaynağı 2. su kaynağı
Su Deposu
Şekilde iki farklı su kaynağı ve bu kaynaklardan yararlanılarak doldurulan bir su deposu gösterilmektedir.
Kaynakların herhangi birinden su gelmesi durumunda depo dolmaktadır.
3-DERSİN İŞLENİŞİ p: "1. kaynaktan su geliyor"
Yukarıda verilen bilgilere göre
q: "2. kaynaktan su geliyor." önermelerinin doğruluk değerleri 1 olduğuna göre tablodaki önermelerin kar-
şılarına "Depo dolar." veya "Depo dolmaz." ifadelerinden uygun olanını ve doğruluk değerlerini yazınız.
Tabloda verilen doğruluk değerini deponun dolması durumunda 1, dolmaması durumunda 0 kabul ediniz.
Önermeler Depo Dolar/Dolmaz Doğruluk Değeri
p ⋁ q
p ⋁ q'
p' ⋁ q
p' ⋁ q'
Çözüm
Önermeler Depo Dolar/Dolmaz Doğruluk Değeri
p ⋁ q Depo dolar. 1
p ⋁ q' Depo dolar. 1
p' ⋁ q Depo dolar. 1
p' ⋁ q' Depo dolmaz. 0
102