Page 137 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 137

Öğretim Programı Okuryazarlığı             EK 1: Matematik 9  (9.2.2.1 - Uygulama) Ders Planı Örneği
                   52       MATEMATİK 9                              Ortaöğretim Genel Müdürlüğü

                    Kümelerde İşlemler  Kazanım: 9.2.2.1. Kümelerde birleşim, kesişim, fark ve tümleme işlemleri yardımıyla problemler çözer.
                   Alan Becerileri: İlişkilendirme  Genel Beceriler: Problem çözme
                   Etkinlik İsmi           OKUL GAZETE EKİBİ OLUŞTURALIM                20 dk.
                   Amacı    Kümelerde problem çözebilme.                                Bireysel

                   Arzu Öğretmen, okul gazetesi çıkarmak için kuracağı ekibi aşağıdaki şekilde belirleyecektir:
                    •  Ekipte araştırma, yayın ve iletişimden sorumlu olan  üç grup olacak ve bu gruplar öğrencilerden
                      oluşacaktır.
                    •  İsmi A harfi ile başlayanlar araştırmadan sorumlu grupta olacaktır.
                    •  Kız öğrenciler yayından sorumlu grupta olacaktır.
                    •  İsmi 5 harfli olanlar da iletişimden sorumlu grupta olacaktır.
                    •  Bir öğrenci birden fazla grupta görev alabilecektir.
                   Aşağıdaki tabloda okul gazetesi çıkarmak için kurulacak ekibin seçileceği bir sınıf listesi verilmiştir:

                          Sınıf Listesi
                      Kızlar     Erkekler
                       Arzu       Deniz
                       Eda        Burak
                       Selin       Alper
                      Aydan       Ahmet
                       Ayla       Mustafa
             4-DERİNLEŞTİRME   Yukarıda verilen bilgilere göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.



                      Yalnız iletişimden sorumlu olan öğrencilerin kimler olduğunu yazınız.
                    1.
                    2.

                      Üç bölümden de sorumlu olan öğrencilerin kimler olduğunu yazınız.
                    3.  Araştırmadan sorumlu olup yayından sorumlu olmayan öğrencilerin kimler olduğunu yazınız.
                    4.  Ekibe seçilen öğrencilerden biri hastalandığı için görev alamamıştır. Bu öğrencinin kim olduğunu
                      bulunuz.
                    5.  Araştırmadan sorumlu olan öğrencilerin kümesi A,
                      Yayından sorumlu olan öğrencilerin kümesi B ve
                      İletişimden sorumlu olan öğrencilerin kümesi C ile gösterilsin.
                      Buna göre aşağıdaki Venn şeması gösteriminde boyalı bölgeyi matematiksel olarak ifade ederek bu
                      bölgede bulunan öğrencilerin isimlerini yazınız.

                                         C

                      A                               B










                   68
                                                                              Hazırlayan: Yeliz ÖNDER DEMİR
                      Verilen  etkinlikler  yardımıyla  öğrenilen  bilgilerin  uygulamaya  dönüştürülmesi  amaçlanmıştır.  Örnek
                     çözümlerinin öğrencilerin olası eksik öğrenmelerinin tespit edilmesi açısından önemlidir. Öğrencilerin
                     sunulan çeşitli etkinlikler arasındaki farklılıkları görerek çıkarım yapmaları amaçlanmıştır. Grup çalış-
                     masını vurgulayan bu etkinlikle öğrencilerin sorumluluk değerinin geliştirilmesi hedeflenmiştir.







      136
   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142