Page 137 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 137
Öğretim Programı Okuryazarlığı EK 1: Matematik 9 (9.2.2.1 - Uygulama) Ders Planı Örneği
52 MATEMATİK 9 Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
Kümelerde İşlemler Kazanım: 9.2.2.1. Kümelerde birleşim, kesişim, fark ve tümleme işlemleri yardımıyla problemler çözer.
Alan Becerileri: İlişkilendirme Genel Beceriler: Problem çözme
Etkinlik İsmi OKUL GAZETE EKİBİ OLUŞTURALIM 20 dk.
Amacı Kümelerde problem çözebilme. Bireysel
Arzu Öğretmen, okul gazetesi çıkarmak için kuracağı ekibi aşağıdaki şekilde belirleyecektir:
• Ekipte araştırma, yayın ve iletişimden sorumlu olan üç grup olacak ve bu gruplar öğrencilerden
oluşacaktır.
• İsmi A harfi ile başlayanlar araştırmadan sorumlu grupta olacaktır.
• Kız öğrenciler yayından sorumlu grupta olacaktır.
• İsmi 5 harfli olanlar da iletişimden sorumlu grupta olacaktır.
• Bir öğrenci birden fazla grupta görev alabilecektir.
Aşağıdaki tabloda okul gazetesi çıkarmak için kurulacak ekibin seçileceği bir sınıf listesi verilmiştir:
Sınıf Listesi
Kızlar Erkekler
Arzu Deniz
Eda Burak
Selin Alper
Aydan Ahmet
Ayla Mustafa
4-DERİNLEŞTİRME Yukarıda verilen bilgilere göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
Yalnız iletişimden sorumlu olan öğrencilerin kimler olduğunu yazınız.
1.
2.
Üç bölümden de sorumlu olan öğrencilerin kimler olduğunu yazınız.
3. Araştırmadan sorumlu olup yayından sorumlu olmayan öğrencilerin kimler olduğunu yazınız.
4. Ekibe seçilen öğrencilerden biri hastalandığı için görev alamamıştır. Bu öğrencinin kim olduğunu
bulunuz.
5. Araştırmadan sorumlu olan öğrencilerin kümesi A,
Yayından sorumlu olan öğrencilerin kümesi B ve
İletişimden sorumlu olan öğrencilerin kümesi C ile gösterilsin.
Buna göre aşağıdaki Venn şeması gösteriminde boyalı bölgeyi matematiksel olarak ifade ederek bu
bölgede bulunan öğrencilerin isimlerini yazınız.
C
A B
68
Hazırlayan: Yeliz ÖNDER DEMİR
Verilen etkinlikler yardımıyla öğrenilen bilgilerin uygulamaya dönüştürülmesi amaçlanmıştır. Örnek
çözümlerinin öğrencilerin olası eksik öğrenmelerinin tespit edilmesi açısından önemlidir. Öğrencilerin
sunulan çeşitli etkinlikler arasındaki farklılıkları görerek çıkarım yapmaları amaçlanmıştır. Grup çalış-
masını vurgulayan bu etkinlikle öğrencilerin sorumluluk değerinin geliştirilmesi hedeflenmiştir.
136