Page 165 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 165
Öğretim Programı Okuryazarlığı EK 1: Matematik 10 (10.2.1.3.-Analiz) Ders Planı Örneği
Ders sonunda öğretmen kendisinin hazırladığı 8 adet soruyu öğrencilere yöneltir.
1. Öğrencilerin dersin sonunda
y Yanda ⨍ fonksiyonuna ait grafik verilmiştir. verilen bilgileri ne ölçüde anla-
Buna göre verilen fonksiyonun görüntü kümesi dıklarını tespit etmek amacıyla
3 aşağıdakilerden hangisidir? soruların çözümleri istenmek-
f (x) A) (−∞, −4)
tedir. Kazanım ve kazanımın alt
x B) (−∞, −4] açıklamalarına ilişkin kapsam
-4 -2 C) (−∞, 3)
D) (−∞, 3] geçerliliğini sağlayacak biçimde
E) R konunun önemli kısımlarını ör-
nekleyen çoktan seçmeli sorula-
ra yer verilmiştir. Çoktan seçmeli
testler üst düzey bilişsel alan ba-
samağı kazanımlarını yoklamak
2. için elverişli araçlar olduğundan
Yanda ⨍ fonksiyonuna ait grafik verilmiştir. analiz basamağı kazanımı için bu
Bu fonksiyonun tanım kümesi T, görüntü teknik tercih edilmiştir.
4 f (x)
3 kümesi G'dir. Buna göre T∩G kümesi aşa-
ğıdakilerden hangisidir?
-4 A) (−6, 4)
-1 2 4
B) (−3, 4]
C) (−3, 4)
-3 D) (−6, 3]
E) (−∞, 3)
5-DEĞERLENDİRME 3. y f (x) y g (x) Yanda ⨍,g ve h grafikleri verilmiştir.
Buna göre
I - f fonksiyonudur.
II - g fonksiyonudur.
x
x
III - h fonksiyonudur.
ifadelerinden hangileri doğrudur?
y A) Yalnız I
h (x) B) Yalnız II
C) Yalnız III
D) I ve II
E) II ve III
x
4.
y Yanda gerçek sayılarda tanımlı f fonksiyonuna ait
grafikte verilmiştir. Buna göre f(x) = 0 denkleminin
f(x) çözüm kümesinde bulunan elemanların toplamı kaç-
tır?
5 x A) 2
B) 1
-4 C) 0
D) −1
-3 E) −2
164