Page 169 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 169
Öğretim Programı Okuryazarlığı EK 1: Matematik 11 (11.7.1.3.-Uygulama) Ders Planı Örneği
Tahminî Süre: 20 dakika
Bu sorular sınıfta cevaplandıktan sonra bir sınıf ortamına uyarlanmış aşağıdaki örnek, öğretmen tarafından
sınıfa verilir. Öğretmen öğrencilere eski bilgilerini kullandırıp yeni bilgileri keşfettirmeye çalışarak öğrencilerin
sonuca ulaşmaya çalışmalarında rehber olur.
ÖRNEK
32 öğrenci bulunan bir sınıfta Kızılay’a bağış yapan 8 kız, 10 erkek öğrenci,
AFAD’a bağış yapan 6 kız, 8 erkek öğrenci bulunmaktadır. Buna göre sınıftan
rastgele seçilen bir öğrencinin kız veya Kızılay’a bağış yapmış olma olasılığı
kaçtır?
Kız öğrenciler kümesine A kümesi ve Kızılay’a bağış yapan öğrencilere B kü-
mesi denildiğinde rastgele seçilen bir elemanın A veya B kümesine ait olması
olayı elde edilmiş olur.
İkaz ve Alarm
İ aretler n Öğrencilerden bir elemanın A veya B kümesine ait olmasının kümelerde
B l yor musun?
hangi işlem ile gösterilebileceği hatırlatılmaya çalışılır. Bu amaçla aşağıdaki
• İkaz ve alarm aretler n öğren!
• Afet ve ac l durum çantanı hazırla!
• A le afet ve ac l durum planını yap!
• Nükleer serp nt durumu ç n potans yel sığınak
yerler n tesp t et! (B naların bodrum katlarında önermeler öğrencilere sunulur:
bulunan sığınaklar, metro veya tünel
ve benzer yerler)
• Ayrıntılı b lg ç n; www.afad.gov.tr
afadbaskanl k
I. Sadece A'ya ait olan eleman A'nın veya B'nin elemanıdır.
2-KEŞFETME II. Sadece B'ye ait olan bir eleman A'nın veya B'nin elemanıdır.
III. Hem A'ya hem de B'ye ait olan eleman A veya B'nin elemanıdır.
Verilen önermelerin doğruluğunu keşfettirmek için A∪B kümesini veren Venn şeması üzerinden açıklamalar
yapılır.
Burada öğrencilere sunulan soru ile öğrencilerin bileşik olay içeren bir durum ile karşılaşmaları sağlanmış-
tır. Soruyu çözebilmek için getirilmesi beklenen yaklaşımları öğrencilerin keşfetmeleri sağlanmaya çalışıl-
mıştır. Bu yapılırken de AFAD ve Kızılay’a dikkat çekilmektedir. Öğrencilerin bahsedilen kurumların hayati bir
öneminin olduğunu anlaması amacıyla soru öncesinde öğrencilere AFAD ve Kızılay ile ilgili bilgiler verilmiş
ve bu kuruluşlardaki gönüllülük faaliyetleri ile ilgili sorular sorulmuştur. Böylece öğrencilerin sorumluluk ve
yardımseverlik değerlerinin geliştirilmesi beklenmektedir.
168
168