Page 169 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 169

Öğretim Programı Okuryazarlığı             EK 1: Matematik 11  (11.7.1.3.-Uygulama) Ders Planı Örneği


                Tahminî Süre: 20 dakika
                Bu sorular sınıfta cevaplandıktan sonra bir sınıf ortamına uyarlanmış aşağıdaki örnek, öğretmen tarafından
                sınıfa verilir. Öğretmen öğrencilere eski bilgilerini kullandırıp yeni bilgileri keşfettirmeye çalışarak öğrencilerin
                sonuca ulaşmaya çalışmalarında rehber olur.
                ÖRNEK

                                         32 öğrenci bulunan bir sınıfta Kızılay’a bağış yapan 8 kız, 10 erkek öğrenci,
                                         AFAD’a bağış yapan 6 kız, 8 erkek öğrenci bulunmaktadır. Buna göre sınıftan
                                         rastgele seçilen bir öğrencinin kız veya Kızılay’a bağış yapmış olma olasılığı
                                         kaçtır?

                                         Kız öğrenciler kümesine A kümesi ve Kızılay’a bağış yapan öğrencilere B kü-
                                         mesi denildiğinde rastgele seçilen bir elemanın A veya B kümesine ait olması

                                         olayı elde edilmiş olur.
                              İkaz ve Alarm
                                   İ aretler n   Öğrencilerden  bir  elemanın  A  veya  B  kümesine  ait  olmasının  kümelerde
                               B l yor musun?
                                         hangi işlem ile gösterilebileceği hatırlatılmaya çalışılır. Bu amaçla aşağıdaki
                            • İkaz ve alarm   aretler n  öğren!
                            • Afet ve ac l durum çantanı hazırla!
                            • A le afet ve ac l durum planını yap!
                            • Nükleer serp nt  durumu  ç n potans yel sığınak
                               yerler n  tesp t et! (B naların bodrum katlarında  önermeler öğrencilere sunulur:
                               bulunan sığınaklar, metro veya tünel
                               ve benzer  yerler)
                            • Ayrıntılı b lg   ç n;  www.afad.gov.tr
                                    afadbaskanl k
                I. Sadece A'ya ait olan eleman A'nın veya B'nin elemanıdır.
             2-KEŞFETME  II. Sadece B'ye ait olan bir eleman A'nın veya B'nin elemanıdır.
                III. Hem A'ya hem de B'ye ait olan eleman A veya B'nin elemanıdır.

                Verilen önermelerin doğruluğunu keşfettirmek için A∪B kümesini veren Venn şeması üzerinden açıklamalar
                yapılır.




                  Burada öğrencilere sunulan soru ile öğrencilerin bileşik olay içeren bir durum ile karşılaşmaları sağlanmış-
                  tır. Soruyu çözebilmek için getirilmesi beklenen yaklaşımları öğrencilerin keşfetmeleri sağlanmaya çalışıl-
                  mıştır. Bu yapılırken de AFAD ve Kızılay’a dikkat çekilmektedir. Öğrencilerin bahsedilen kurumların hayati bir
                  öneminin olduğunu anlaması amacıyla soru öncesinde öğrencilere AFAD ve Kızılay ile ilgili bilgiler verilmiş
                  ve bu kuruluşlardaki gönüllülük faaliyetleri ile ilgili sorular sorulmuştur. Böylece öğrencilerin sorumluluk ve
                  yardımseverlik değerlerinin geliştirilmesi beklenmektedir.




























      168
    168
   164   165   166   167   168   169   170   171   172   173   174