Page 187 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 187

Öğretim Programı Okuryazarlığı             EK 1: Matematik 12  (12.1.2.3.-Uygulama) Ders Planı Örneği


                Öğrencilere aşağıdaki sorular yöneltilir:
                •  Logaritmada tabanlar farklı ise işlemleri nasıl yaparsınız?
                •  Logaritmik işlemlerde tabanların farklı olması ne gibi zorluklar ortaya çıkarır?
                •  Logaritmada tabanların aynı yapılması mümkün müdür? Cevabınız evet ise bunu nasıl mümkün hâle geti-
                  rebiliriz?
                •  Logaritmada taban ve üs yer değiştirebilir mi? Cevabınız evet ise bu nasıl mümkün hâle getirebiliriz?
                Öğrencilerden cevaplar alındıktan sonra öğrencilere özelliğin tanımı verilerek aşağıdaki sorular ve MEB
                kitabında bulunan örnekler çözülür.



                Tanım
                                                 log b
                     +         +                   c
                a,c∈R - {1}  ve b ∈ R  olmak üzere log  b =   log a    (Taban değiştirme kuralı)
                                            a
                Tanım                              c
                                          1
                     +
                a,b∈R - {1}  olmak üzere log  b=  log a
                                     a
             3-AÇIKLAMA  Örnek
                                           b

                Okulda bulunan Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Kulübü öğrencileri kardeş okul seçtikleri Hakkari’deki bir
                okula kitap desteği vermek istemektedirler. Bu amaçla 9. sınıf, 10. sınıf, 11. sınıf ve 12. sınıf öğrencileri kendi
                sınıf düzeylerinde görev paylaşımı yapmışlardır. Bu amaçla



                               log ( 13)
                                 2  3
                9. sınıf öğrencileri    tane kitap,
                                log 3
                                  2
                                log ( 12)
                                  5  2
                10. sınıf öğrencileri     tane kitap,
                                 log 2
                                   5
                               log ( 10)
                                  7  5
                11. sınıf öğrencileri     tane kitap,
                                 log 5
                                   7
                                log ( 12)
                                  11  7
                12. sınıf öğrencileri     tane kitap toplamışlardır.
                                 log 7
                                   11
                Buna göre toplam kaç tane kitap yollanacaktır?




                  Logaritmanın bir özelliğinin kullanıldığı öğrencilere sunulan soru, verilen özelliği uygulamaları için sorulmuş-
                  tur. Burada amaç öğrencilerin verilen özellikle öğrendiği bilgileri harekete geçirerek çözüme zemin hazırlamak,
                  bunu yaparken kardeş okul kapsamında seçilen bir okula kitap desteğinin verilmesi yardımseverlik değerinin
                  işe koşulması amaçlanmıştır.











      186
   182   183   184   185   186   187   188   189   190   191   192