Page 187 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 187
Öğretim Programı Okuryazarlığı EK 1: Matematik 12 (12.1.2.3.-Uygulama) Ders Planı Örneği
Öğrencilere aşağıdaki sorular yöneltilir:
• Logaritmada tabanlar farklı ise işlemleri nasıl yaparsınız?
• Logaritmik işlemlerde tabanların farklı olması ne gibi zorluklar ortaya çıkarır?
• Logaritmada tabanların aynı yapılması mümkün müdür? Cevabınız evet ise bunu nasıl mümkün hâle geti-
rebiliriz?
• Logaritmada taban ve üs yer değiştirebilir mi? Cevabınız evet ise bu nasıl mümkün hâle getirebiliriz?
Öğrencilerden cevaplar alındıktan sonra öğrencilere özelliğin tanımı verilerek aşağıdaki sorular ve MEB
kitabında bulunan örnekler çözülür.
Tanım
log b
+ + c
a,c∈R - {1} ve b ∈ R olmak üzere log b = log a (Taban değiştirme kuralı)
a
Tanım c
1
+
a,b∈R - {1} olmak üzere log b= log a
a
3-AÇIKLAMA Örnek
b
Okulda bulunan Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Kulübü öğrencileri kardeş okul seçtikleri Hakkari’deki bir
okula kitap desteği vermek istemektedirler. Bu amaçla 9. sınıf, 10. sınıf, 11. sınıf ve 12. sınıf öğrencileri kendi
sınıf düzeylerinde görev paylaşımı yapmışlardır. Bu amaçla
log ( 13)
2 3
9. sınıf öğrencileri tane kitap,
log 3
2
log ( 12)
5 2
10. sınıf öğrencileri tane kitap,
log 2
5
log ( 10)
7 5
11. sınıf öğrencileri tane kitap,
log 5
7
log ( 12)
11 7
12. sınıf öğrencileri tane kitap toplamışlardır.
log 7
11
Buna göre toplam kaç tane kitap yollanacaktır?
Logaritmanın bir özelliğinin kullanıldığı öğrencilere sunulan soru, verilen özelliği uygulamaları için sorulmuş-
tur. Burada amaç öğrencilerin verilen özellikle öğrendiği bilgileri harekete geçirerek çözüme zemin hazırlamak,
bunu yaparken kardeş okul kapsamında seçilen bir okula kitap desteğinin verilmesi yardımseverlik değerinin
işe koşulması amaçlanmıştır.
186