Page 195 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 195
Öğretim Programı Okuryazarlığı EK 1: Matematik 12 (12.1.2.3.-Uygulama) Ders Planı Örneği
Örnek
A
49.9° 49.9°
B D C
ABC bir üçgen ve [AD] açıortaydır.
|AB|= log 4 ∙ log 25 birim
5 2
log 64 + log 64
|AC|= 3 3 birim
log 2 + log 8
3 3
|BD|= log 1 + log 2 5 birim olarak veriliyor.
4
1000 5
Buna göre |DC|'nin kaç birim olduğunu bulunuz.
Aşağıda verilen linkte logaritmanın özellikleri ile ilgili OGM materyal kısmında yer alan 20 soruluk çoktan seç-
meli bir test bulunmaktadır.
5-DEĞERLENDİRME d=2839&p=0&t=css&ks=7&os=8&zs=5
https://ogmmateryal.eba.gov.tr/soru-bankasi/matematik/test?s=9&d=51&u=0&k=2839&I-
Soru yardımıyla öğrencilerin matematik ve geometri arasında ilişki kurulabileceğini görmeleri hedeflenmiştir.
Çoktan seçmeli test yardımıyla öğrencilerin öğrendikleri bilgileri çeşitli soru tiplerinde uygulama olanağı elde
edeceği düşünülmektedir. Çoktan seçmeli bir test yardımıyla birçok özelliğin bir arada ölçülebilmesi, puanla-
manın kolay ve objektif olması, değerlendirmenin hızlı yapılabilmesi ve zamanın daha etkili kullanımı söz konu-
sudur. Bu yönleriyle birlikte değerlendirme aşamasında, sağladığı kolaylık düşünülerek tercih edilmiştir.
Hazırlayan: Murat TOSUN
194