Page 202 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 202
EK 2: Fizik 9 (9.4.1.2.-Uygulama) Ders Planı Örneği Öğretim Programı Okuryazarlığı
9. Deniz, evindeki elektrik süpürgesi bozulduğu için yeni bir elektrik süpürgesi alacaktır. A markalı süpürge-
nin gücü 800 W, B markalı süpürgenin gücü 1.200 W olup diğer tüm özellikleri aynıdır. Deniz, elektrik süpür-
gesini günde sadece 10 dakika kullanacaktır. Deniz tasarruflu bir birey olduğuna göre, süpürgelerin günlük
harcadığı enerji değerlerini hesaplayarak hangi markalı süpürgeyi alacağını bulunuz.
Çözüm
W
P = W = P . t 10 dakika = 10 . 60 = 600 saniye
t
W = P . t W = P . t
A A B B
= 800 . 600 = 1200 . 600
= 480.000 J = 720.000 J
A markalı süpürgeyi tercih etmelidir.
10. Bir inşaat firması yük asansörü alacaktır. İki farklı teklif ile karşılaşmıştır.
I. teklifteki asansör: Yüke 18.000 N kuvvet uygulayarak 20 saniyede 40 m yukarı çıkarmaktadır.
II. teklifteki asansör: Yüke 16.000 N kuvvet uygulayarak 8 saniyede 20 m yukarı çıkarmaktadır.
a) Firma yapılan işin yüksek olduğu asansörü almak isterse hangi teklifi kabul etmelidir? (Firma yükü 10 m
yukarı taşıyacaktır.)
Çözüm
W = F . x 1 W = F . x 2
3-DEĞERLENDIRME = 18.000 . 10 = 16.000 . 10
W = F . x
1
2
1
2
= 180.000 J
= 160.000 J
Firma I. teklifi kabul etmelidir.
b) Firma gücü yüksek olan asansörü almak isterse hangi teklifi kabul etmelidir?
Çözüm
W W
P = I P = II
I t II t
I II
180.000 160.000
= =
5 4
= 36.000 W = 40.000 W
Firma II. teklifi kabul etmelidir.
Ders sonunda OGM materyal sitesinden alınan 6 adet çoktan seçmeli sorudan oluşturulmuş test verilir.
https://ogmmateryal.eba.gov.tr/soru-bankasi/fizik/etkilesimli-tahta?s=6&d=32&i
ds=28997,624,29011,28989,29010,29003
Fizik Dersi Öğretim Programı'nın ölçme ve değerlendirme yaklaşımıyla ilgili bölümünde “Öğrencinin akademik geli-
şimi tek bir yöntemle veya teknikle ölçülüp değerlendirilmez.” bilgisinden hareketle bu bölümde soru çeşitliği sağ-
lamaya yönelik olarak kısa cevaplı ve OGM meteryalden çoktan seçmeli sorular verilmiştir. Önceki basamaklarda
kazanılması hedeflenen davranışların pekiştirilmesi amaçlanmıştır. Bu sorular ile günlük yaşamla bağlantı kurul-
ması amaçlanmıştır.
Hazırlayan: Musa ÖZCAN
201
201