Page 222 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 222

EK 2: Fizik 10 (10.1.1.2.-Analiz) Ders Planı Örneği         Öğretim Programı Okuryazarlığı


                   Tahminî Süre: 15 dakika
                   Öğrencilerin, giriş kısmında verilen “Antibiyotik direnci nedir?” metninden yola çıkarak elektriksel direnç kav-
                   ramını tanımlamaları sağlanır. Eksik öğrenmelerin önüne geçmek için öğretmen tarafından açıklama yapılır.
                   Bir elektrik devresinde elektrik akımına karşı gösterilen zorluğa direnç denir. Direnç R sembolü ile gösterilir.
                   Birimi ohm (Ω)'dur.

                   Öğrencilerin keşfetme sürecinde kullanılan simülasyon sonucu edindikleri bilgileri kontrol etme amacıyla öğ-
                   retmen tarafından yönlendirmeler yapılır.

                   Aşağıdaki sorular öğrencilere sorulur:
                   1. Katı bir iletkenin direnci nelere bağlıdır ve aralarında nasıl bir ilişki vardır?
                   Öğrencilerden beklenen cevap gelmediğinde öğrencilere aşağıdaki açıklama yapılır.
               3-AÇIKLAMA  Bir iletkenin direnci uzunluğuna, kesit alanına ve öz direncine bağlıdır. Direnç; iletkenin uzunluğu ve öz direnci ile

                   doğru orantılı, kesit alanı ile ters orantılıdır.

                   Öğretmen tarafından eksik öğrenmelerin giderilmesi için aşağıdaki bilgi verilir.
                   Öz direnç maddenin cinsine bağlıdır ve ayırt edici bir özelliktir. Aynı uzunluk ve kesit alanına sahip maddelerden
                   öz direnci küçük olan daha iyi bir iletken iken öz direnci büyük olan daha iyi bir yalıtkandır.
                   2. Direncin matematiksel modeli ne olabilir?
                   Öğrencilerden beklenen cevap gelmediğinde öğrencilere aşağıdaki açıklama yapılır.
                   Bir iletkenin direnci
                         L
                   R = ρ .    matematiksel modeli ile bulunur.
                         A
                   ρ : öz direnç (Ω . m)
                   L : uzunluk (m)
                                2
                   A : kesit alanı (m )


              Öğretmenin soru-cevap tekniğini kullanarak öğrencilerin keşfettikleri bilgilerde hatalı veya eksik olan yönleri tespit etmesi
              hedeflenmiştir. Öğrencilerin keşfetme bölümünde yapılan simülasyon sonuçlarına doğru ulaşıp ulaşmadığı kontrol edilmelidir.
              Hatalı ve eksik yönler varsa gerekli yönlendirmeler ve açıklamaların düz anlatım yöntemi ile öğrencilere doğrudan verilmesi
              hedeflenmiştir.


              Kazanıma yönelik süreç değerlendirme amaçlanmıştır. Öğrenciden gelen cevaplar doğrultusunda bir sonraki basamağa geçilir
              veya farklı örneklerle öğrenme eksikliği tamamlanır.



              Burada elektriksel direnç ile tıp ve sağlık alanındaki antibiyotik direnci ilişkilendirilmesi amaçlanmış, disiplinler arası ilişki sağ-
              lanmıştır.














                                                                                                        221
                                                                                                         221
   217   218   219   220   221   222   223   224   225   226   227