Page 224 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 224

EK 2: Fizik 10 (10.1.1.2.-Analiz) Ders Planı Örneği         Öğretim Programı Okuryazarlığı


                   3. ÖRNEK SORU: Elektrik direncini tanımlamak isteyen bir fizik öğretmeni direnci bahçe sulamada kullanılan
                    hortuma benzetmiştir. Suyun akış hızı aynı olmak şartıyla
                    •  Kalın bir hortumdan ince bir hortuma göre daha fazla su akar.
                    •  Hortumun uzunluğu artırıldığında suyun hortumdan çıkışı zorlaşır.
                    Yapılan benzetme sonucunda direnci etkileyen değişkenlerden
                    I.  İletkenin boyu arttıkça direnç artar.
                    II.  İletkenin kesit alanı arttıkça direnç azalır.
                    III.  İletkenin yapıldığı madde direnci etkiler.
                    hangilerine ulaşılabilir?
               4-DERİNLEŞTİRME  Cevap: C
                    A) Yalnız I             B) Yalnız II             C) I ve II             D) I ve III             E) I, II ve III



                   4. ÖRNEK SORU: Aynı maddeden yapılmış X ve Y tellerinin uzunlukları ve kesit alanları şekildeki gibidir.
                             3L                         L
                   A                             2A
                             X                          Y
                                                                 R
                   X ve Y tellerinin dirençleri sırasıyla R  ve R  olduğuna göre   R X  oranı kaçtır?
                                                    Y
                                               X
                   Cevap: 6                                        Y
                   OGM materyalde bulunan beceri temelli etkinlik kitabından “Direnç Nelere Bağlıdır?” etkinliği yaptırılır.
                    https://ogmmateryal.eba.gov.tr/panel/upload/etkilesimli/kitap/beceri_temelli/10/fizik/index.html (sayfa 6)


                   Tahminî Süre: 15 dakika
               5-DEĞERLENDİRME  1. Boyu L kesit alanı A ve öz direnci ρ olan bir iletkenin direnci R'dir.
                   Öğrencilerden aşağıdaki soruları cevaplamaları istenir.


                       İletkenin boyu iki katına çıkarılıp kesit alanı yarıya indirilirse direnci kaç R olur?
                    Cevap: 4



               Bu etkinlikte sebep-sonuç ilişkisi kurularak sorgulama ve karar verme süreçleri işlendiğinden öğrencilerin eleştirel düşünme
              ve çıkarım yapma becerilerini geliştirmek hedeflenmiştir.



              Kazanıma yönelik açık uçlu soru ile süreç değerlendirme amaçlanmıştır. Öğrenciden gelen cevaplar doğrultusunda bir sonraki
              basamağa geçilir veya farklı örneklerle öğrenme eksikliği tamamlanır.


              Öğrencilerin konuyu derinleştirmeleri için günlük hayattan bir olayla benzetme yapılmıştır.



              Açık uçlu soruların çözülmesiyle öğrencilerin matematiksel yetkinliklerinin geliştirilmesi de amaçlanmıştır.


               Çeşitli ölçme değerlendirme yöntemleri (açık uçlu sorular, tanılayıcı dallanmış ağaç, çoktan seçmeli sorular) kullanılarak önceki
               basamaklarda kazanılması hedeflenen davranışların pekiştirilmesi amaçlanmıştır.


                                                                                                        223
                                                                                                         223
   219   220   221   222   223   224   225   226   227   228   229