Page 63 - Felsefe Sınıf İçi Değerlendirme
P. 63

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI



                SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 13



            DERS                     FELSEFE

            SINIF                    10
            ÜNİTE                    Felsefenin Temel Konuları ve Problemleri

            KONU                     Bilgi Felsefesi
            KAZANIM                  10.3.2. Bilgi felsefesinin konusunu ve problemlerini açıklar.

            Kazanım Açıklaması       a) “Doğru bilgi mümkün müdür?", "Bilginin kaynağı nedir?", "Bilginin sınırları ve
                                     doğru bilginin ölçütleri nelerdir?” problemlerinden hareketle bilgi felsefesinin konu-
                                     su kısaca açıklanır.
            KAZANIMIN
            BİLİŞSEL DÜZEYİ          Anlama
            ÖNERİLEN SÜRE            15 Dakika
            ÖLÇME ARACI              Yapılandırılmış Grid

                                     Öğrencilerin “Bilgi Felsefesi ” ile ilgili bilgi felsefesinin kavramlarını içeren yapılan-
            ÖĞRENCİDEN
            BEKLENEN                 dırılmış griddeki kutucuk numaralarını kullanarak bu konu ile ilgili soruları cevap-
                                     laması beklenir.
                                     Doğru Cevaplar:
                                     I.     1 ve 5
                                     II.    3, 4, 8 ve 9
                                     III.   2, 6 ve 12
                                     IV.  5
                                     V.   7 ve 9
                                     VI.  3 ve 10
                                     VII. 4 ve 11
                                     Örnek 1:
                                     Öğrenci I. Soru için “1 ve 5” cevabını vermiş olsun. 1 ve 5. kutucukları doğru görül-
                                     mektedir.
                                     Bu durumda;
                                     C1 = Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2 = Toplam doğru kutucuk sayısı,
                                     C3 = Yanlış seçilen kutucuk sayısı, C4 = Toplam yanlış kutucuk sayısı olduğuna göre
                                     C1 = 2, C2 = 2, C3 = 0, C4 = 10
                                     Formül: (C1:C2) – (C3:C4) = 2/2 – 0/10 = 1 olacaktır.
            DEĞERLENDİRME            Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu değere 1 ek-
                                     lenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan ‘10’ öğrencinin aldığı puanı göstermek-
                                     tedir.

                                     Örnek 2:
                                     Öğrenci I. soru için “1, 5, 8 ve 12” cevabını vermiş olsun. 1 ve 5. kutucukların doğru,
                                     8 ve 12. kutucukların yanlış olduğu görülmektedir.
                                     Bu durumda;
                                     C1 = Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2 = Toplam doğru kutucuk sayısı,
                                     C3 = Yanlış seçilen kutucuk sayısı, C4 = Toplam yanlış kutucuk sayısı olduğuna göre
                                     C1 = 2, C2 = 2 C3 = 2 ve C4 = 10’dur.
                                     Formül: (C1:C2) – (C3:C4) = 2/2 – 2/10 = 0,8 olacaktır.
                                     Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 0,8 olduğu görülmektedir. Bu değere 1
                                     eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan ‘9’ öğrencinin aldığı puanı göstermek-
                                     tedir.
                                     (0,8+1) · 5 = 9 puan

                                     Kutucuklardaki  kavramları  yanlış  seçen  öğrencilerin  “Bilgi  Felsefesi  ”  konusunu
                                     tekrar çalışmaları önerilir.
            GERİ BİLDİRİM            Sınıfın çoğunluğunda kavramlar yanlış seçilmiş ise öğretmenin “Bilgi Felsefesi ” konu-
                                     sunu tekrar etmesi, yanlış öğrenmeleri düzeltmesi ve kavram yanılgılarını gider-
                                     mesi önerilir.
                                                                                                              63
   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68