Page 63 - Felsefe Sınıf İçi Değerlendirme
P. 63
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 13
DERS FELSEFE
SINIF 10
ÜNİTE Felsefenin Temel Konuları ve Problemleri
KONU Bilgi Felsefesi
KAZANIM 10.3.2. Bilgi felsefesinin konusunu ve problemlerini açıklar.
Kazanım Açıklaması a) “Doğru bilgi mümkün müdür?", "Bilginin kaynağı nedir?", "Bilginin sınırları ve
doğru bilginin ölçütleri nelerdir?” problemlerinden hareketle bilgi felsefesinin konu-
su kısaca açıklanır.
KAZANIMIN
BİLİŞSEL DÜZEYİ Anlama
ÖNERİLEN SÜRE 15 Dakika
ÖLÇME ARACI Yapılandırılmış Grid
Öğrencilerin “Bilgi Felsefesi ” ile ilgili bilgi felsefesinin kavramlarını içeren yapılan-
ÖĞRENCİDEN
BEKLENEN dırılmış griddeki kutucuk numaralarını kullanarak bu konu ile ilgili soruları cevap-
laması beklenir.
Doğru Cevaplar:
I. 1 ve 5
II. 3, 4, 8 ve 9
III. 2, 6 ve 12
IV. 5
V. 7 ve 9
VI. 3 ve 10
VII. 4 ve 11
Örnek 1:
Öğrenci I. Soru için “1 ve 5” cevabını vermiş olsun. 1 ve 5. kutucukları doğru görül-
mektedir.
Bu durumda;
C1 = Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2 = Toplam doğru kutucuk sayısı,
C3 = Yanlış seçilen kutucuk sayısı, C4 = Toplam yanlış kutucuk sayısı olduğuna göre
C1 = 2, C2 = 2, C3 = 0, C4 = 10
Formül: (C1:C2) – (C3:C4) = 2/2 – 0/10 = 1 olacaktır.
DEĞERLENDİRME Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu değere 1 ek-
lenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan ‘10’ öğrencinin aldığı puanı göstermek-
tedir.
Örnek 2:
Öğrenci I. soru için “1, 5, 8 ve 12” cevabını vermiş olsun. 1 ve 5. kutucukların doğru,
8 ve 12. kutucukların yanlış olduğu görülmektedir.
Bu durumda;
C1 = Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2 = Toplam doğru kutucuk sayısı,
C3 = Yanlış seçilen kutucuk sayısı, C4 = Toplam yanlış kutucuk sayısı olduğuna göre
C1 = 2, C2 = 2 C3 = 2 ve C4 = 10’dur.
Formül: (C1:C2) – (C3:C4) = 2/2 – 2/10 = 0,8 olacaktır.
Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 0,8 olduğu görülmektedir. Bu değere 1
eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan ‘9’ öğrencinin aldığı puanı göstermek-
tedir.
(0,8+1) · 5 = 9 puan
Kutucuklardaki kavramları yanlış seçen öğrencilerin “Bilgi Felsefesi ” konusunu
tekrar çalışmaları önerilir.
GERİ BİLDİRİM Sınıfın çoğunluğunda kavramlar yanlış seçilmiş ise öğretmenin “Bilgi Felsefesi ” konu-
sunu tekrar etmesi, yanlış öğrenmeleri düzeltmesi ve kavram yanılgılarını gider-
mesi önerilir.
63