Page 84 - Felsefe Sınıf İçi Değerlendirme
P. 84
FELSEFE SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 1
DERS FELSEFE
SINIF 11
ÜNİTE MÖ 6. Yüzyıl-MS 2. Yüzyıl Felsefesi
KONU MÖ 6. Yüzyıl-MS 2. yüzyıl Felsefesinin Ayırıcı Nitelikleri
KAZANIM 11.1.2. MÖ 6. yüzyıl-MS 2. yüzyıl felsefesinin karakteristik özelliklerini açıklar.
Kazanım Açıklaması a) Filozofların ilk neden hakkındaki düşünceleri (Thales, Anaksimandros, Anaksi-
menes, Empedokles ve Demokritos) ve değişim düşüncesi (Lao Tse, Herakleitos
ve Parmenides) ele alınır.
KAZANIMIN Anlama
BİLİŞSEL DÜZEYİ
ÖNERİLEN SÜRE 10 Dakika
ÖLÇME ARACI Yapılandırılmış Grid
Öğrencilerin “İlk neden ve değişim düşünceleri” ile ilgili filozofların düşüncelerini
ÖĞRENCİDEN içeren yapılandırılmış griddeki kutucuk numaralarını kullanarak bu konu ile ilgili
BEKLENEN
soruları cevaplaması beklenir.
Doğru Cevaplar:
1) 1,2,3,4,5,7,8
2) 1,2,3,4,5,7,8
3) 7,8
4) 2,8
5) 4
6) 6,7,8
Örnek 1:
Öğrenci 1. soru için hepsini doğru yaparak “1, 2, 3, 4, 5, 7 ve 8” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1= Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2= Toplam doğru kutucuk sayısı, C3= Yanlış seçilen
kutucuk sayısı, C4= Toplam yanlış kutucuk sayısı olduğuna göre
DEĞERLENDİRME C1 = 7, C2 = 7, C3 = 0 ve C4 = 1’dir.
Formül: (C1:C2) – (C3:C4) = 7/7 – 0/1 = 1 olacaktır.
Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir.
Bu değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan ‘10’ öğrencinin aldığı puanı
göstermektedir.
(1+1)·5 = 10 puan
Örnek 2:
Öğrenci 1. soru için “1, 2, 3, 4 ve 6” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1 = 4, C2 = 7, C3 = 1 ve C4 = 1’dir.
(C1:C2) – (C3:C4) = 4/7 – 1/1 = 0,43 olacaktır.
Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan ‘7,15’ öğrencinin aldığı
puanı göstermektedir.
84