Page 84 - Felsefe Sınıf İçi Değerlendirme
P. 84

FELSEFE             SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME



                SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 1




            DERS                     FELSEFE

            SINIF                    11

            ÜNİTE                    MÖ 6. Yüzyıl-MS 2. Yüzyıl Felsefesi


            KONU                     MÖ 6. Yüzyıl-MS 2. yüzyıl Felsefesinin Ayırıcı Nitelikleri

            KAZANIM                  11.1.2. MÖ 6. yüzyıl-MS 2. yüzyıl felsefesinin karakteristik özelliklerini açıklar.

            Kazanım Açıklaması       a) Filozofların ilk neden hakkındaki düşünceleri (Thales, Anaksimandros, Anaksi-
                                     menes, Empedokles ve Demokritos) ve değişim düşüncesi (Lao Tse, Herakleitos
                                     ve Parmenides) ele alınır.

            KAZANIMIN                Anlama
            BİLİŞSEL DÜZEYİ
            ÖNERİLEN SÜRE            10 Dakika


            ÖLÇME ARACI              Yapılandırılmış Grid

                                     Öğrencilerin “İlk neden ve değişim düşünceleri” ile ilgili filozofların düşüncelerini
            ÖĞRENCİDEN               içeren  yapılandırılmış  griddeki  kutucuk  numaralarını  kullanarak  bu  konu  ile  ilgili
            BEKLENEN
                                     soruları cevaplaması beklenir.


                                     Doğru Cevaplar:
                                     1) 1,2,3,4,5,7,8
                                     2) 1,2,3,4,5,7,8
                                     3) 7,8
                                     4) 2,8
                                     5) 4
                                     6) 6,7,8
                                     Örnek 1:
                                     Öğrenci 1. soru için hepsini doğru yaparak “1, 2, 3, 4, 5, 7 ve 8” cevabını vermiş olsun.
                                     Bu durumda;
                                     C1= Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2= Toplam doğru kutucuk sayısı, C3= Yanlış seçilen
                                     kutucuk sayısı, C4= Toplam yanlış kutucuk sayısı olduğuna göre
            DEĞERLENDİRME            C1 = 7, C2 = 7, C3 = 0 ve C4 = 1’dir.
                                     Formül: (C1:C2) – (C3:C4) = 7/7 – 0/1 = 1 olacaktır.
                                     Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir.
                                     Bu değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan ‘10’ öğrencinin aldığı puanı
                                     göstermektedir.
                                     (1+1)·5 = 10 puan
                                     Örnek 2:
                                     Öğrenci 1. soru için “1, 2, 3, 4 ve 6” cevabını vermiş olsun.
                                     Bu durumda;
                                     C1 = 4, C2 = 7, C3 = 1 ve C4 = 1’dir.
                                     (C1:C2) – (C3:C4) = 4/7 – 1/1 = 0,43 olacaktır.
                                     Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan ‘7,15’ öğrencinin aldığı
                                     puanı göstermektedir.





        84
   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89