Page 124 - MAtematik sınıf içi değerlendirme
P. 124

MATEMATİK           SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME



              SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 7




          DERS                      MATEMATİK

          SINIF                     11

          ÖĞRENME ALANI             Geometri

          ALT ÖĞRENME ALANI         Çember ve Daire

          KONU                      Dairenin Çevresi ve Alanı
          KAZANIM                   11.5.4.1. Dairenin çevre ve alan bağıntılarını oluşturur.
          Kazanım Açıklaması        a. Dairenin çevresi ve alanı ile ilgili uygulamalar yapılır.
                                    b. Daire diliminin alanı ve yay uzunluğu bağıntıları buldurularak uygulamalar yapılır.
          KAZANIMIN                 Uygulama
          BİLİŞSEL DÜZEYİ

          ÖNERİLEN SÜRE             20 Dakika


          ÖLÇME ARACI               Yapılandırılmış Grid
                                    Öğrencilerin daire ve daire dilimlerini içeren yapılandırılmış griddeki kutucuk numa-
          ÖĞRENCİDEN                ralarını kullanarak “Daire ve Daire Diliminin Alanı, Yay Uzunluğu” ile ilgili soruları
          BEKLENEN                  cevaplaması beklenir.


                                    Doğru Cevaplar:

                                      I. 2, 4, 5 ve 7
                                     II. 2, 4, 5, 6, 7 ve 9
                                      III. 1, 2, 6 ve 7

                                      IV. 1, 2, 3, 6, 7 ve 8

                                    Örnek 1:
                                    Öğrenci I. soru için “3, 5, 7 ve 9” cevabını vermiş olsun.
                                    Bu durumda;
                                    C1 = 2, C2 = 4, C3 = 2 ve C4 = 5’tir.
                                                                 2   2
                                    Formül: (C1 : C2) - (C3 : C4) =   4  -  5  =  0,1olacaktır.
          DEĞERLENDİRME             Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 0,1 olduğu görülmektedir. Bu değere 1
                                    eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 5,5 öğrencinin aldığı puanı göster-
                                    mektedir.
                                            .
                                    (0,1 + 1)   5 = 5,5 puan



                                    Örnek 2:
                                    Öğrenci II. soru için “2, 4, 5, 6, 7 ve 9” cevabını vermiş olsun.
                                    Bu durumda;
                                    C1 = 6, C2 = 6, C3 = 0 ve C4 = 3’tür.
                                                                 6   0
                                    Formül: (C1 : C2) - (C3 : C4) =   6  -  3  =  1 olacaktır.
                                    Bu değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10 öğrencinin aldığı
                                    puanı göstermektedir.





        124
   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129