Page 144 - MAtematik sınıf içi değerlendirme
P. 144
MATEMATİK SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 4
ÇALIŞMA KAĞIDI
MAKSİMUM, MİNİMUM PROBLEMLERİ
Aşağıda gerçek hayatla bağlantılı örnek sorular verilmiştir. Maksimum, minimum problemlerinde istenilen değeri
verecek fonksiyon kurulur. Bu fonksiyonun tek değişkenli olması sağlanır, birinci türevi alınarak sıfıra eşitlenir.
Böylece bulunan değer, fonksiyonu maksimum ya da minimum yapan değer olur.
SORULAR
I. Kenan bahçesindeki elma ağaçlarının böceklenmemesi için yapraklarına püskürtülen ilacın t dakika sonraki
konsantrasyonunu f(t)= 24t fonksiyonu ile püskürtülüyor. İlacın yapraklar üzerindeki konsantrasyonun en
2
t + 36
yüksek olduğu an elma ağacının yapraklarına su püskürtülüp yıkanması gerekmektedir.
Buna göre, elma ağacının yapraklarına ilaç püskürtüldükten kaç dakika sonra su püskürtülerek yıkanması
gerekir?
(6 puan)
II. Toplamları 50 olan iki doğal sayıdan birincisinin karesi ile ikincisinin küpünün çarpımının alabileceği en büyük
değer kaçtır? (6 puan)
III. Bir jeneratör fabrikasında seri halde günde x adet jeneratör üretilmekte olup bunların toplam maliyeti
2
2
x + 50x + 45 fonksiyon kuralı ile verilmektedir. x adet aynı tür jeneratörün toplam satış fiyatı -x + 98x olduğuna
göre, toplam karın en çok olması için günde kaç adet jeneratör üretilmelidir? (6 puan)
144