Page 150 - MAtematik sınıf içi değerlendirme
P. 150

MATEMATİK           SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME



              SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 7




          DERS                      MATEMATİK

          SINIF                     12

          ÖĞRENME ALANI             Geometri

          ALT ÖĞRENME ALANI         Analitik Geometri

          KONU                      Çemberin Analitik İncelemesi
                                    12.7.1.2. Denklemleri verilen doğru ile çemberin birbirine göre durumlarını belirle-
          KAZANIM
                                    yerek işlemler yapar.
          KAZANIMIN                 Uygulama
          BİLİŞSEL DÜZEYİ
          ÖNERİLEN SÜRE             20 Dakika
          ÖLÇME ARACI               Çalışma Kâğıdı


          ÖĞRENCİDEN                Öğrencilerden istenen çemberi ve doğruları analitik düzlem üzerinde göstererek doğrular
          BEKLENEN                  ile çemberin birbirine göre durumlarını fark etmeleri beklenmektedir.



                                      Örnek Çözüm

                                      I. Analitik düzlem çizilir.                                              & 1 puan
                                     II. Merkezi (2,2) yarıçapı 1 birim olan çember çizilir.   & 1 puan

                                      III. x + y - 2=0 doğrusu çizilir.                                      & 1 puan
                                      IV. y-3= 0 doğrusu çizilir.                                              & 1 puan

          DEĞERLENDİRME              V. x-2y + 2= 0 doğrusu çizilir.                                      & 1 puan


                                    Not: III, IV ve V. sorudaki doğru denklemleri örnek olarak verilmiştir.  Soruda is-
                                      tenen özellikleri sağlayan farklı doğrulara ait denklemlere de tam puan verilir.


                                    Her doğru adım 1 puan değerindedir. Bu çalışma kağıdından öğrencinin alabi-
                                    leceği en yüksek puan 5’tir.








                                    Öğrencilerin yaptıkları çizimler ve oluşturdukları denklemler incelenerek eksik öğ-
                                    renmelerin belirlenip “Denklemleri Verilen Doğru ile Çemberin Birbirine Göre Du-
          GERİ BİLDİRİM
                                    rumları” konusunun tekrar edilmesi ve öğrencilerin bu konuyu tekrar çalışmaları
                                    önerilir.











        150
   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155