Page 150 - MAtematik sınıf içi değerlendirme
P. 150
MATEMATİK SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 7
DERS MATEMATİK
SINIF 12
ÖĞRENME ALANI Geometri
ALT ÖĞRENME ALANI Analitik Geometri
KONU Çemberin Analitik İncelemesi
12.7.1.2. Denklemleri verilen doğru ile çemberin birbirine göre durumlarını belirle-
KAZANIM
yerek işlemler yapar.
KAZANIMIN Uygulama
BİLİŞSEL DÜZEYİ
ÖNERİLEN SÜRE 20 Dakika
ÖLÇME ARACI Çalışma Kâğıdı
ÖĞRENCİDEN Öğrencilerden istenen çemberi ve doğruları analitik düzlem üzerinde göstererek doğrular
BEKLENEN ile çemberin birbirine göre durumlarını fark etmeleri beklenmektedir.
Örnek Çözüm
I. Analitik düzlem çizilir. & 1 puan
II. Merkezi (2,2) yarıçapı 1 birim olan çember çizilir. & 1 puan
III. x + y - 2=0 doğrusu çizilir. & 1 puan
IV. y-3= 0 doğrusu çizilir. & 1 puan
DEĞERLENDİRME V. x-2y + 2= 0 doğrusu çizilir. & 1 puan
Not: III, IV ve V. sorudaki doğru denklemleri örnek olarak verilmiştir. Soruda is-
tenen özellikleri sağlayan farklı doğrulara ait denklemlere de tam puan verilir.
Her doğru adım 1 puan değerindedir. Bu çalışma kağıdından öğrencinin alabi-
leceği en yüksek puan 5’tir.
Öğrencilerin yaptıkları çizimler ve oluşturdukları denklemler incelenerek eksik öğ-
renmelerin belirlenip “Denklemleri Verilen Doğru ile Çemberin Birbirine Göre Du-
GERİ BİLDİRİM
rumları” konusunun tekrar edilmesi ve öğrencilerin bu konuyu tekrar çalışmaları
önerilir.
150