Page 152 - MAtematik sınıf içi değerlendirme
P. 152
MATEMATİK SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 8
DERS MATEMATİK
SINIF 12
ÖĞRENME ALANI Geometri
ALT ÖĞRENME ALANI Analitik Geometri
KONU Çemberin Analitik İncelemesi
12.7.1.2. Denklemleri verilen doğru ile çemberin birbirine göre durumlarını belirle-
KAZANIM
yerek işlemler yapar.
KAZANIMIN
BİLİŞSEL DÜZEYİ Uygulama
ÖNERİLEN SÜRE 40 Dakika
ÖLÇME ARACI Tanılayıcı Dallanmış Ağaç
ÖĞRENCİDEN Öğrencinin “Denklemleri Verilen Doğru ile Çemberin Birbirine Göre Durumları” ile ilgili
BEKLENEN verilen önermelerden doğru seçimleri yapması beklenir.
Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir.
Öğrencinin 3 tam puan alabilmesi için 2. çıkışa ulaşması gerekmektedir.
Örnek 1:
2. çıkışa ulaşan bir öğrenci; 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve
2. önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 4.
önermeye ulaşmıştır. 4. önerme için ise (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmıştır. Bu
DEĞERLENDİRME durumda öğrenci 3 doğru seçim yaparak doğru çıkış olan 2. çıkışa ulaşmış ve 3
puan almıştır.
Örnek 2:
3. çıkışa ulaşan bir öğrenci; 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 2.
önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve 5. öner-
meye ulaşmıştır. 5. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmıştır. Bu durumda
öğrenci 2 doğru, 1 yanlış seçim yaparak 3. çıkışa ulaşmış ve 2 puan almıştır.
Öğrencilerin yaptıkları çizimler ve oluşturdukları denklemler incelenerek eksik öğ-
renmelerin belirlenip “Denklemleri Verilen Doğru ile Çemberin Birbirine Göre Du-
GERİ BİLDİRİM
rumları” konusunun tekrar edilmesi ve öğrencilerin bu konuyu tekrar çalışmaları
önerilir.
152