Page 152 - MAtematik sınıf içi değerlendirme
P. 152

MATEMATİK           SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME



              SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 8




          DERS                      MATEMATİK
          SINIF                     12

          ÖĞRENME ALANI             Geometri

          ALT ÖĞRENME ALANI         Analitik Geometri


          KONU                      Çemberin Analitik İncelemesi
                                    12.7.1.2. Denklemleri verilen doğru ile çemberin birbirine göre durumlarını belirle-
          KAZANIM
                                    yerek işlemler yapar.
          KAZANIMIN
          BİLİŞSEL DÜZEYİ           Uygulama
          ÖNERİLEN SÜRE             40 Dakika

          ÖLÇME ARACI               Tanılayıcı Dallanmış Ağaç

          ÖĞRENCİDEN                Öğrencinin “Denklemleri Verilen Doğru ile Çemberin Birbirine Göre Durumları” ile ilgili
          BEKLENEN                  verilen önermelerden doğru seçimleri yapması beklenir.



                                    Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir.


                                    Öğrencinin 3 tam puan alabilmesi için 2. çıkışa ulaşması gerekmektedir.

                                    Örnek 1:
                                    2. çıkışa ulaşan bir öğrenci; 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve
                                    2. önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 4.
                                    önermeye ulaşmıştır. 4. önerme için ise (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmıştır. Bu
          DEĞERLENDİRME             durumda öğrenci 3 doğru seçim yaparak doğru çıkış olan 2. çıkışa ulaşmış ve 3
                                    puan almıştır.

                                    Örnek 2:
                                    3. çıkışa ulaşan bir öğrenci; 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 2.
                                    önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve 5. öner-
                                    meye ulaşmıştır. 5. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmıştır. Bu durumda
                                    öğrenci 2 doğru, 1 yanlış seçim yaparak 3. çıkışa ulaşmış ve 2 puan almıştır.










                                    Öğrencilerin yaptıkları çizimler ve oluşturdukları denklemler incelenerek eksik öğ-
                                    renmelerin belirlenip “Denklemleri Verilen Doğru ile Çemberin Birbirine Göre Du-
          GERİ BİLDİRİM
                                    rumları” konusunun tekrar edilmesi ve öğrencilerin bu konuyu tekrar çalışmaları
                                    önerilir.








        152
   147   148   149   150   151   152   153   154   155   156   157