Page 154 - MAtematik sınıf içi değerlendirme
P. 154

MATEMATİK           SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME



              SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 9




          DERS                      MATEMATİK
          SINIF                     12

          ÖĞRENME ALANI             Geometri
          ALT ÖĞRENME ALANI         Analitik Geometri
          KONU                      Çemberin Analitik İncelemesi

                                    12.7.1.2. Denklemleri verilen doğru ile çemberin birbirine göre durumlarını belirle-
          KAZANIM
                                    yerek işlemler yapar.
          KAZANIMIN                 Uygulama
          BİLİŞSEL DÜZEYİ
          ÖNERİLEN SÜRE             30 Dakika
          ÖLÇME ARACI               Yapılandırılmış Grid
          ÖĞRENCİDEN                Öğrencilerin doğru ve çember denklemlerini içeren yapılandırılmış griddeki kutucuk
          BEKLENEN                  numaralarını kullanarak doğru ile çemberin birbirine göre durumları ile ilgili sorulara
                                    doğru cevap vermeleri beklenir.
                                    Doğru Cevaplar
                                      I. 1, 4, 6 ve 8         II. 2 ve 9         III. 3, 5 ve 7
                                    Örnek 1:
                                    Öğrenci I. soru için “1, 4, 6 ve 8” cevabını vermiş olsun.
                                    Bu durumda;
                                    C1 = 4, C2 = 4, C3 = 0 ve C4 = 5’tir.
                                                                 4   0
                                    Formül: (C1 : C2) - (C3 : C4) =   -  =  1   olacaktır.
                                                                 4   5
                                    Yukarıdaki formül uygulandığında elde edilen sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu
                                    değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10, öğrencinin aldığı puanı
                                    göstermektedir.
                                         .
                                    (1+1)  5= 10 puan
                                    Örnek 2:
          DEĞERLENDİRME             Öğrenci I. soru için “1 ve 4” cevabını vermiş olsun.
                                    Bu durumda;
                                    C1 = 2, C2 = 4, C3 = 0 ve C4 = 5’dir.
                                                         2   0   1
                                    (C1 : C2) - (C3 : C4) =   4  -  5  =  2  olacaktır.
                                    Bu değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 7,5 öğrencinin aldığı
                                    puanı göstermektedir.

                                    Örnek 3:
                                    Öğrenci I. soru için “2, 4 ve 5” cevabını vermiş olsun.
                                    Bu durumda;
                                    C1 = 1, C2 = 4, C3 = 2 ve C4 = 5’dir.
                                                        1    2     3
                                    (C1 : C2)- (C3 : C4) =   -  =-   olacaktır.
                                                        4    5    20
                                    Bu değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 4,25 öğrencinin aldığı
                                    puanı göstermektedir.
                                    Kutucukları yanlış seçen öğrencilerin “Denklemleri Verilen Doğru ile Çemberin Bir-
                                    birine Göre Durumları” konusunu tekrar çalışmaları ve bu konu ile ilgili konu özeti
                                    hazırlaması ve ilave soru çözmesi önerilir.
          GERİ BİLDİRİM
                                    Sınıfın çoğunluğunda kutucuklar yanlış seçilmiş ise öğretmenin “Denklemleri Veri-
                                    len Doğru ile Çemberin Birbirine Göre Durumları” konusunu tekrar etmesi, öğren-
                                    me eksikliklerini ve kavram yanılgılarını gidermesi önerilir.


        154
   149   150   151   152   153   154   155   156   157