Page 154 - MAtematik sınıf içi değerlendirme
P. 154
MATEMATİK SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 9
DERS MATEMATİK
SINIF 12
ÖĞRENME ALANI Geometri
ALT ÖĞRENME ALANI Analitik Geometri
KONU Çemberin Analitik İncelemesi
12.7.1.2. Denklemleri verilen doğru ile çemberin birbirine göre durumlarını belirle-
KAZANIM
yerek işlemler yapar.
KAZANIMIN Uygulama
BİLİŞSEL DÜZEYİ
ÖNERİLEN SÜRE 30 Dakika
ÖLÇME ARACI Yapılandırılmış Grid
ÖĞRENCİDEN Öğrencilerin doğru ve çember denklemlerini içeren yapılandırılmış griddeki kutucuk
BEKLENEN numaralarını kullanarak doğru ile çemberin birbirine göre durumları ile ilgili sorulara
doğru cevap vermeleri beklenir.
Doğru Cevaplar
I. 1, 4, 6 ve 8 II. 2 ve 9 III. 3, 5 ve 7
Örnek 1:
Öğrenci I. soru için “1, 4, 6 ve 8” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1 = 4, C2 = 4, C3 = 0 ve C4 = 5’tir.
4 0
Formül: (C1 : C2) - (C3 : C4) = - = 1 olacaktır.
4 5
Yukarıdaki formül uygulandığında elde edilen sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu
değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10, öğrencinin aldığı puanı
göstermektedir.
.
(1+1) 5= 10 puan
Örnek 2:
DEĞERLENDİRME Öğrenci I. soru için “1 ve 4” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1 = 2, C2 = 4, C3 = 0 ve C4 = 5’dir.
2 0 1
(C1 : C2) - (C3 : C4) = 4 - 5 = 2 olacaktır.
Bu değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 7,5 öğrencinin aldığı
puanı göstermektedir.
Örnek 3:
Öğrenci I. soru için “2, 4 ve 5” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1 = 1, C2 = 4, C3 = 2 ve C4 = 5’dir.
1 2 3
(C1 : C2)- (C3 : C4) = - =- olacaktır.
4 5 20
Bu değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 4,25 öğrencinin aldığı
puanı göstermektedir.
Kutucukları yanlış seçen öğrencilerin “Denklemleri Verilen Doğru ile Çemberin Bir-
birine Göre Durumları” konusunu tekrar çalışmaları ve bu konu ile ilgili konu özeti
hazırlaması ve ilave soru çözmesi önerilir.
GERİ BİLDİRİM
Sınıfın çoğunluğunda kutucuklar yanlış seçilmiş ise öğretmenin “Denklemleri Veri-
len Doğru ile Çemberin Birbirine Göre Durumları” konusunu tekrar etmesi, öğren-
me eksikliklerini ve kavram yanılgılarını gidermesi önerilir.
154