Page 155 - MAtematik sınıf içi değerlendirme
P. 155
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 9
YAPILANDIRILMIŞ GRİD
ÇEMBERİN ANALİTİK İNCELEMESİ
Aşağıda “Denklemleri Verilen Doğru ile Çemberin Birbirine Göre Durumları” konusuyla ilgili soruların cevaplarının
yer aldığı kutucuklar yapılandırılmış gridde, sorular ise yapılandırılmış gridin altında verilmiştir.
Kutucuklardaki numaraları kullanarak size yöneltilen soruları cevaplamanız beklenmektedir.
Aynı kutucuğu birden fazla sorunun cevabı olarak kullanabilirsiniz.
Bütün sorulara doğru cevap verdiğinizde alabileceğiniz en yüksek puan 30’dur.
1 2 3
y=x+1 y-x+2=0 y=x-2
2
2
2
2
2
(x+1) + (y-2) = 4 x +y -2x-6y+2= 0 (x+2) +(y-1) = 6
2
4 5 6
x+y-3= 0 2x-y+1= 0 x-2y+3=0
2
2
2
2
2
2
(x-2) +(y-4) = 32 x +y -8x+4y-4= 0 x +y -6x+2y-10= 0
7 8 9
y=2x+5 2x+y-2=0 3x-4y+5= 0
2
2
2
2
2
2
(x-2) +(y+2) =12 x +y +4x-6y-12= 0 (x-1) +(y+3) = 16
I. Kutucuklardan hangisinde/hangilerinde doğru ile çember iki noktada kesişir?
II. Kutucuklardan hangisinde/hangilerinde doğru ile çember teğettir?
III. Kutucuklardan hangisinde/hangilerinde doğru ile çember kesişmez?
155