Page 47 - MAtematik sınıf içi değerlendirme
P. 47
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 10
Örnek 3:
Öğrenci I. soru için “1, 2, 3, 6 ve 11” cevabını vermiş olsun. Bu durumda;
C1 = 3, C2 = 6, C3 = 2 ve C4 = 6’dır.
3 2 1
(C1 : C2) - (C3 : C4) = - = olacaktır.
6 6 6
Bu değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 5,8 öğrencinin aldığı
puanı göstermektedir.
Örnek 4:
V. soru için doğru cevap “3 – 1 – 7 – 12 – 11 – 10 – 4 ” olmalıdır. V. soru gibi sıra-
lama soruları değerlendirilirken öğretmenin aşağıdaki soruları sorması ve değerlendir-
meyi buna göre yapması gerekmektedir.
Soru 1: 3 numara 1’ den önce mi? Cevap evet ise art arda mı geliyor?
Soru 2: 1 numara 7’ den önce mi? Cevap evet ise art arda mı geliyor?
Soru 3: 7 numara 12’ den önce mi? Cevap evet ise art arda mı geliyor?
DEĞERLENDİRME Soru 4: 12 numara 11’ den önce mi? Cevap evet ise art arda mı geliyor?
Soru 5: 11 numara 10’ dan önce mi? Cevap evet ise art arda mı geliyor?
Soru 6: 10 numara 4’ den önce mi? Cevap evet ise art arda mı geliyor?
Öğrencinin 5. soru için cevabı “1 – 3 – 7 – 12 – 11 –10 – 4” şeklinde olsun.
Soru 1: Hayır /-
Soru 2: Evet /Hayır
Soru 3: Evet /Evet
Soru 4: Evet /Evet
Soru 5: Evet /Evet
Soru 6: Evet /Evet
Öğrencinin her “Evet” cevabı “1” puan, her “Hayır” cevabı da “0” puan ile de-
ğerlendirildiğinden bu öğrenci alınabilecek en yüksek puan olan 12 üzerinden 9
puan alacaktır.
Kutucukları yanlış seçen öğrencilerin “Sayı Kümeleri” konusunu tekrar çalışmaları
önerilir.
GERİ BİLDİRİM Sınıfın çoğunluğunda kutucuklar yanlış seçilmiş ise öğretmenin “Sayı Kümeleri”
konusunu tekrar etmesi, öğrenme eksikliklerini ve kavram yanılgılarını gidermesi
önerilir.
47