Page 78 - MAtematik sınıf içi değerlendirme
P. 78
MATEMATİK SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 7
TANILAYICI DALLANMIŞ AĞAÇ
FONKSİYONLAR
Yönerge:
Aşağıda “Ters Fonksiyon” ile ilgili birbiriyle bağlantılı Doğru (D) / Yanlış (Y) önermeleri içeren tanılayıcı dallanmış
ağaç verilmiştir. Verilen önermelerin doğru olduğunu düşünüyorsanız (D) seçeneğini, yanlış olduğunu düşünü-
yorsanız (Y) seçeneğini seçmeniz gerekmektedir. İlk önermeden başlayarak yapacağınız Doğru (D) / Yanlış (Y)
seçimleriyle, sekiz farklı çıkış noktasından birine ulaşabileceksiniz.
Çıkışlara ulaşana kadar her bir uygun seçime (Doğru (D) veya Yanlış (Y)) 1 puan verilecektir.
Alabileceğiniz en yüksek puan 3’tür.
1. Çıkış
D
4) f: ℝ → ℝ
x+4
f x = ise
6
−1 Y
f x = 6x − 4 2. Çıkış
D
2) f:ℝ → ℝ
ax+b
f x = ise
c
f −1 x = cx+b 3. Çıkış
Y D
a
5) f: ℝ → ℝ
D f x = 2x+1 ise
3
f −1 x = −3x+1 Y
2 4. Çıkış
1) Bir fonksiyonun
tersinin olması için içine
fonksiyon olmalıdır. 5. Çıkış
D
Y 6) f: ℝ → ℝ ise
3x+2
f x =
4x
−1 2 Y
f x =
D 4x−3 6. Çıkış
3) f: ℝ → ℝ
ax+b
f x = ise
cx+d
f −1 x = −dx+b 7. Çıkış
cx−a
Y D
7) f: ℝ → ℝ
5
f x = ise
2x+4
−1 4x−5
f x = Y
2x 8. Çıkış
78