Page 134 - Tarih Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 134
TARİH SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 6
DERS TARİH
SINIF 11
ÜNİTE Değişim Çağında Avrupa ve Osmanlı
KONU Osmanlı Devleti’nde Isyanlar ve Düzeni Koruma Çabaları
KAZANIM 11.2.3. Osmanlı devlet idaresi ve toplum düzenindeki çözülmeleri önleme çabala-
rını analiz eder.
KAZANIMIN Analiz
BİLİŞSEL DÜZEYİ
ÖNERİLEN SÜRE 15 Dakika
ÖLÇME ARACI Yapılandırılmış Grid
Öğrencilerin isyanlar ve düzeni koruma çabalarına ait kavramları içeren
ÖĞRENCİDEN yapılandırılmış griddeki kutucuk numaralarını kullanarak “Osmanlı Devle-
BEKLENEN ti’nde İsyanlar ve Düzeni Koruma Çabaları” ile ilgili soruları cevaplaması
beklenir.
Doğru Cevaplar:
I. 5 ve 6
II. 1, 2 ve 3
III. 4, 8 ve 9
IV. 4, 5, 6, 7, 8 ve 9
Örnek 1:
Öğrenci I. soru için hepsini doğru yaparak "5 ve 6" cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1= Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2= Toplam doğru kutucuk sayısı,
C3= Yanlış seçilen kutucuk sayısı,
C4= Toplam yanlış kutucuk sayısı olduğuna göre;
C1 = 2, C2 =2, C3 = 0 ve C4 = 7’dir.
DEĞERLENDİRME Formül: (C1:C2) - (C3:C4) = 2/2 - 0/7 = 1 olacaktır.
Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu
değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10, öğrencinin
aldığı puanı göstermektedir.
(1+1) x 5 = 10 puan
Örnek 2:
Öğrenci I. soru için “4, 5, 6, 7 ve 8” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1 = 2, C2 = 2, C3 = 3 ve C4 = 7’dir.
(C1:C2) - (C3:C4) = 2/2 - 3/7 = 0,58 olacaktır.
Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 7,9
öğrencinin aldığı puanı göstermektedir.
(0,58+1)x5=7,9 puan
Kutucukları yanlış seçen öğrencilerin “Osmanlı Devleti’nde Isyanlar ve Dü-
zeni Koruma Çabaları” konusunu tekrar çalışmaları önerilir.
GERİ BİLDİRİM
Sınıfın çoğunluğunda kutucuklar yanlış seçilmiş ise öğretmenin “Osmanlı
Devleti’nde Isyanlar ve Düzeni Koruma Çabaları” konusunu tekrar etmesi,
öğrenme eksikliklerini ve kavram yanılgılarını gidermesi önerilir.
134