Page 134 - Tarih Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 134

TARİH          SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME



              SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 6




          DERS                     TARİH
          SINIF                    11

          ÜNİTE                    Değişim Çağında Avrupa ve Osmanlı
          KONU                     Osmanlı Devleti’nde Isyanlar ve Düzeni Koruma Çabaları
          KAZANIM                  11.2.3. Osmanlı devlet idaresi ve toplum düzenindeki çözülmeleri önleme çabala-
                                   rını analiz eder.
          KAZANIMIN                Analiz
          BİLİŞSEL DÜZEYİ
          ÖNERİLEN SÜRE            15 Dakika

          ÖLÇME ARACI              Yapılandırılmış Grid
                                   Öğrencilerin  isyanlar  ve  düzeni  koruma  çabalarına  ait  kavramları  içeren
          ÖĞRENCİDEN               yapılandırılmış griddeki kutucuk numaralarını kullanarak “Osmanlı Devle-
          BEKLENEN                 ti’nde İsyanlar ve Düzeni Koruma Çabaları” ile ilgili soruları cevaplaması
                                   beklenir.
                                   Doğru Cevaplar:
                                   I. 5 ve 6
                                   II. 1, 2 ve 3
                                   III. 4, 8 ve 9
                                   IV. 4, 5, 6, 7, 8 ve 9


                                   Örnek 1:
                                   Öğrenci I. soru için hepsini doğru yaparak "5 ve 6" cevabını vermiş olsun.
                                   Bu durumda;
                                   C1= Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2= Toplam doğru kutucuk sayısı,
                                   C3= Yanlış seçilen kutucuk sayısı,
                                   C4= Toplam yanlış kutucuk sayısı olduğuna göre;
                                   C1 = 2, C2 =2, C3 = 0 ve C4 = 7’dir.
          DEĞERLENDİRME            Formül: (C1:C2) - (C3:C4) = 2/2 - 0/7 = 1 olacaktır.
                                   Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu
                                   değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10, öğrencinin
                                   aldığı puanı göstermektedir.
                                   (1+1) x 5 = 10 puan

                                   Örnek 2:
                                   Öğrenci I. soru için “4, 5, 6, 7 ve 8” cevabını vermiş olsun.
                                   Bu durumda;
                                   C1 = 2, C2 = 2, C3 = 3 ve C4 = 7’dir.
                                   (C1:C2) - (C3:C4) = 2/2 - 3/7 = 0,58 olacaktır.
                                   Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 7,9
                                   öğrencinin aldığı puanı göstermektedir.
                                   (0,58+1)x5=7,9 puan

                                   Kutucukları yanlış seçen öğrencilerin “Osmanlı Devleti’nde Isyanlar ve Dü-
                                   zeni Koruma Çabaları” konusunu tekrar çalışmaları önerilir.

          GERİ BİLDİRİM
                                   Sınıfın çoğunluğunda kutucuklar yanlış seçilmiş ise öğretmenin “Osmanlı
                                   Devleti’nde Isyanlar ve Düzeni Koruma Çabaları” konusunu tekrar etmesi,
                                   öğrenme eksikliklerini ve kavram yanılgılarını gidermesi önerilir.


        134
   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139