Page 194 - Tarih Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 194
TARİH SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 12
DERS T.C. İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK
SINIF 12
ÜNİTE İki Savaş Arasındaki Dönemde Türkiye ve Dünya
KONU Çok Partili Hayata Geçiş Denemeleri ve Karşılaşılan Tepkiler
KAZANIM 12.4.1. Atatürk Dönemi’nde Türkiye Cumhuriyeti’nin iç politikasındaki önemli
gelişmeleri açıklar.
Kazanım Açıklaması b) Çok partili hayata geçiş çerçevesinde partileşme çabaları ele alınır.
KAZANIMIN
BİLİŞSEL DÜZEYİ Anlama
ÖNERİLEN SÜRE 15 Dakika
ÖLÇME ARACI Yapılandırılmış Grid
Öğrencilerin, çok partili hayat ile ilgili kavramları içeren yapılandırılmış griddeki ku-
ÖĞRENCİDEN tucuk numaralarını kullanarak “Çok Partili Hayata Geçiş Denemeleri ve Karşılaşılan
BEKLENEN Tepkiler” ile ilgili soruları cevaplaması beklenir.
Doğru Cevaplar:
I. 3 ve 7
II. 2
III. 1, 5 ve 8
IV. 4, 6 ve 9
Örnek 1:
Öğrenci I. soru için hepsini doğru yaparak "3 ve 7" cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1= Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2= Toplam doğru kutucuk sayısı,
C3= Yanlış seçilen kutucuk sayısı,
C4= Toplam yanlış kutucuk sayısı olduğuna göre;
C1 = 2, C2 =2, C3 = 0 ve C4 = 7’dir.
DEĞERLENDİRME Formül: (C1:C2) - (C3:C4) = 2/2 - 0/7 = 1 olacaktır.
Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu
değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10, öğrencinin
aldığı puanı göstermektedir.
(1+1) x 5 = 10 puan
Örnek 2:
Öğrenci I. soru için “1, 3 ve 7” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1 = 2, C2 = 2, C3 = 1 ve C4 = 7’dir.
(C1:C2) - (C3:C4) = 2/2 - 1/7 = 0,86 olacaktır.
Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 9,3
öğrencinin aldığı puanı göstermektedir.
(0,86+1)x5=9,3 puan
Kutucukları yanlış seçen öğrencilerin “Çok Partili Hayata Geçiş Denemeleri ve
Karşılaşılan Tepkiler” konusunu tekrar çalışmaları önerilir.
GERİ BİLDİRİM
Sınıfın çoğunluğunda kutucuklar yanlış seçilmiş ise öğretmenin “Çok Partili Haya-
ta Geçiş Denemeleri ve Karşılaşılan Tepkiler” konusunu tekrar etmesi, öğrenme
eksikliklerini ve kavram yanılgılarını gidermesi önerilir.
194