Page 194 - Tarih Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 194

TARİH          SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME




              SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 12


           DERS                     T.C. İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK

           SINIF                    12
           ÜNİTE                    İki Savaş Arasındaki Dönemde Türkiye ve Dünya
           KONU                     Çok Partili Hayata Geçiş Denemeleri ve Karşılaşılan Tepkiler
           KAZANIM                  12.4.1.  Atatürk  Dönemi’nde  Türkiye  Cumhuriyeti’nin  iç  politikasındaki  önemli
                                    gelişmeleri açıklar.

           Kazanım Açıklaması       b) Çok partili hayata geçiş çerçevesinde partileşme çabaları ele alınır.
           KAZANIMIN
           BİLİŞSEL DÜZEYİ          Anlama
           ÖNERİLEN SÜRE            15 Dakika
           ÖLÇME ARACI              Yapılandırılmış Grid
                                    Öğrencilerin, çok partili hayat ile ilgili kavramları içeren yapılandırılmış griddeki ku-
           ÖĞRENCİDEN               tucuk numaralarını kullanarak  “Çok Partili Hayata Geçiş Denemeleri ve Karşılaşılan
           BEKLENEN                 Tepkiler” ile ilgili soruları cevaplaması beklenir.


                                    Doğru Cevaplar:
                                    I. 3 ve 7
                                    II. 2
                                    III. 1, 5 ve 8
                                    IV. 4, 6 ve 9

                                    Örnek 1:
                                    Öğrenci I. soru için hepsini doğru yaparak "3 ve 7" cevabını vermiş olsun.
                                    Bu durumda;
                                    C1= Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2= Toplam doğru kutucuk sayısı,
                                    C3= Yanlış seçilen kutucuk sayısı,
                                    C4= Toplam yanlış kutucuk sayısı olduğuna göre;
                                    C1 = 2, C2 =2, C3 = 0 ve C4 = 7’dir.
           DEĞERLENDİRME            Formül: (C1:C2) - (C3:C4) = 2/2 - 0/7 = 1 olacaktır.
                                    Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu
                                    değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10, öğrencinin
                                    aldığı puanı göstermektedir.
                                    (1+1) x 5 = 10 puan

                                    Örnek 2:
                                    Öğrenci I. soru için “1, 3 ve 7” cevabını vermiş olsun.
                                    Bu durumda;
                                    C1 = 2, C2 = 2, C3 = 1 ve C4 = 7’dir.
                                    (C1:C2) - (C3:C4) = 2/2 - 1/7 = 0,86 olacaktır.
                                    Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 9,3
                                    öğrencinin aldığı puanı göstermektedir.
                                    (0,86+1)x5=9,3 puan

                                    Kutucukları  yanlış  seçen  öğrencilerin  “Çok  Partili  Hayata  Geçiş  Denemeleri  ve
                                    Karşılaşılan Tepkiler” konusunu tekrar çalışmaları önerilir.
           GERİ BİLDİRİM
                                    Sınıfın çoğunluğunda kutucuklar yanlış seçilmiş ise öğretmenin “Çok Partili Haya-
                                    ta Geçiş Denemeleri ve Karşılaşılan Tepkiler” konusunu tekrar etmesi, öğrenme
                                    eksikliklerini ve kavram yanılgılarını gidermesi önerilir.

        194
   189   190   191   192   193   194   195   196   197   198   199