Page 11 - Matematik | Yarıyıl Tatil
P. 11
Matematik Ölçüsüzlük Serüveni
2. Pergel ve ölçüsüz cetvel kullanarak bir eşkenar üçgen ile aynı alana sahip bir altıgen çiziniz ve inşa aşa-
malarını yazınız.
ÖĞRETMENE NOT
Öğrencilerin grup arkadaşları ile ortak çalışma yapmalarını söyler. Örnek bir çözüm Görsel 11’de veril-
miştir.
1 birim C
a a 2 birim
A B birim a6
a
birim 1 birim
6 a
2
1 birim 1 birim
6 birim
S
1 birim 1 birim 1 birim
R
P
a6
6
A a6 a6 a6 a6 a6 a6 B a6
6 6 6 6 6 6 6
Görsel 11: Aynı Alana Sahip Eşkenar Üçgen ve Altıgen
ETKINLIK 4 60 dakika
Öğretmen Etkinlik Formu 4’ü dağıtır. Öğrencilere formda yer alan bir eşkenar üçgenin alanını beş eş parçaya
ayırma inşa aşamalarını ve çizim sürecini inceletir ve şu soruları sorar:
1. Pergel ve ölçüsüz cetvel kullanarak bir eşkenar üçgenin alanını beş eş parçaya ayırma inşa aşamalarını ve
Görsel 12’yi inceleyiniz.
İnşa Aşamaları
• Ölçüsüz cetvel kullanarak 2a uzunluğunda bir AB doğru parçası ([AB]) çizilmiştir.
• Pergel kullanarak bir kenarı AB doğru parçası ([AB]) olacak şekilde bir ABC eşkenar üçgen
çizilmiştir.
• Eşkenar üçgenin bir kenarı olan [AB] doğru parçası iki eş parçaya ayrılmıştır ve ayırma noktası P
olarak adlandırılmıştır.
• C noktasından AB doğru parçasına ([AB]) dik çizilmiştir. Oluşan CP doğru parçası ([CP]) uzun-
luğunu b olarak gösterilmiştir.
• ABC eşkenar üçgenin alanı temsili olarak beş bölgeye ayrılmıştır.
• Birinci bölgenin alanını bulabilmek için bu bölge dikdörtgen ve eş iki dik üçgene ayrılmıştır.
Dik üçgenlerin bir kenarının uzunluğu x, diğer kenarının uzunluğu y olarak gösterilmiştir.
11