Page 8 - Matematik | Yarıyıl Tatil
P. 8

Matematik                                                                   Ölçüsüzlük  Serüveni


             ÖĞRETMENE NOT
              Örnek bir çözüm Görsel 5’te verilmiştir.


                  1 birim

                                           A           K              B              L                      M









                                             A        K          B                         L






                                   Görsel 5:  İstenilen Bir Noktadan Dikme Çizme


                 ETKINLIK 2                                                               40 dakika


           Öğretmen Etkinlik Formu 2’yi dağıtır, öğrencilere formda yer alan inşa ve çizim sürecini inceletir ve şu soru-
           ları sorar:



            1.    Pergel ve ölçüsüz cetvel kullanarak bir ABP eşkenar üçgeninin inşa aşamalarını ve Görsel 6’yı inceleyiniz.
             İnşa Aşamaları
              •   İstenilen herhangi bir uzunlukta AB doğru parçası ([AB]) çizilmiştir.
              •   A noktasının üzerine pergelin iğneli ucu ve B noktasının üzerine ise pergelin kalem ucu gelecek
                 şekilde pergel açılmıştır.
              •   Pergel açıklığı değiştirilmeden, A noktasına pergelin iğneli ucu yerleştirilip bir çember çizilmiştir.
              •   Pergel açıklığı değiştirilmeden, B noktasına pergelin iğneli ucu yerleştirilip bir çember çizilmiştir.
              •   Çemberlerin kesiştiği nokta P olarak adlandırılmıştır.
              •   Elde edilen P noktası ile ölçüsüz cetvel kullanarak A ve B noktaları birleştirilmiştir.
              •   ABP eşkenar üçgeni oluşturulmuştur.



               1 birim                              P





                                                A                   B





                                            Görsel 6: Eşkenar Üçgen




       8
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13