Page 8 - Matematik | Yarıyıl Tatil
P. 8
Matematik Ölçüsüzlük Serüveni
ÖĞRETMENE NOT
Örnek bir çözüm Görsel 5’te verilmiştir.
1 birim
A K B L M
A K B L
Görsel 5: İstenilen Bir Noktadan Dikme Çizme
ETKINLIK 2 40 dakika
Öğretmen Etkinlik Formu 2’yi dağıtır, öğrencilere formda yer alan inşa ve çizim sürecini inceletir ve şu soru-
ları sorar:
1. Pergel ve ölçüsüz cetvel kullanarak bir ABP eşkenar üçgeninin inşa aşamalarını ve Görsel 6’yı inceleyiniz.
İnşa Aşamaları
• İstenilen herhangi bir uzunlukta AB doğru parçası ([AB]) çizilmiştir.
• A noktasının üzerine pergelin iğneli ucu ve B noktasının üzerine ise pergelin kalem ucu gelecek
şekilde pergel açılmıştır.
• Pergel açıklığı değiştirilmeden, A noktasına pergelin iğneli ucu yerleştirilip bir çember çizilmiştir.
• Pergel açıklığı değiştirilmeden, B noktasına pergelin iğneli ucu yerleştirilip bir çember çizilmiştir.
• Çemberlerin kesiştiği nokta P olarak adlandırılmıştır.
• Elde edilen P noktası ile ölçüsüz cetvel kullanarak A ve B noktaları birleştirilmiştir.
• ABP eşkenar üçgeni oluşturulmuştur.
1 birim P
A B
Görsel 6: Eşkenar Üçgen
8