Page 639 - Türk Dili ve Edebiyatı - 10 | Beceri Temelli
P. 639
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI 10 312
8. ÜNİTE > Haber Metni Kazanım A.4.7: Metnin üslup özelliklerini belirler.
Alan Becerileri: Okuma Becerisi Genel Beceriler: Eleştirel Düşünme Becerisi
Etkinlik İsmi Üslubun İşaret Ettikleri 25 dk.
Amacı Her metin türünün kendine has bir üslubunun olduğunu kavrayabilmek. Bireysel
Yönerge Aşağıdaki metni okuyunuz. Metinden hareketle soruları cevaplayınız.
(Metin, aslına sadık kalınarak alınmıştır.)
“Mesleki Eğitimde 1000 Okul Projesi” ile Ekonomiye 157 Milyon Liralık Katkı Sağlandı
Okullar arası başarı farklarını azaltmak ve mesleki eğitimi güçlendirmek için başlatılan “Mesleki Eği-
timde 1000 Okul Projesi” kapsamında, 2020 yılında 438 okulda yapılan üretim, geçen yıla göre yüzde
42 artarak 157 milyon liraya ulaştı.
Mesleki Eğitimde 1000 Okul Projesi’nde somut adımlar atılmaya devam ediliyor. Seçilen okulların alt-
yapısının güçlendirilmesinden eğitim ortamlarının zenginleştirilmesine kadar çok sayıda destek kapsa-
mında bu okullara 2020 yılında 161 milyon lira yatırım yapılmıştı.
Projenin amaçları arasında bu okullarda döner sermaye kapsamında yapılan üretimlerin artırılması ve
dolayısıyla bu okullardaki öğrenci ve öğretmenlerin gelirden aldıkları payların artırılması bulunuyordu.
Mesleki Eğitimde 1000 Okul Projesi kapsamında belirlenen 1000 okul içinde 438 okul döner sermaye
işletmesine sahip. 2020 yılında 438 okulda yapılan üretim, 2019 yılına göre yüzde 42 artarak 157 milyon
liraya ulaştı. 2021 yılında 1000 okulun tamamında döner sermaye işletmesi açılması hedefleniyor.
“Okulların üretim kapasiteleri yüzde 42 arttı”
Millî Eğitim Bakan Yardımcısı Mahmut Özer yaptığı açıklamada, bir taraftan mesleki ve teknik eğitim-
de kaliteyi artırmak, diğer taraftan okullar arası başarı farklarını azaltmak için “Mesleki Eğitimde 1000
Okul” projesini hayata geçirdiklerini anlattı.
Projenin okul yöneticileri, öğretmenler, öğrenciler, veliler ve okul ortamını içeren çok kapsamlı bir
proje olduğunun altını çizen Özer, şunları kaydetti: “Projenin her bir bileşeniyle ilgili çok kapsamlı
adımlar atıyoruz. Projenin süresini de 12 ay olarak belirlemiştik. Proje ile ilgili çalışmalar planlandığı
gibi devam ediyor. Projenin hedeflerinden biri de seçilen 1000 okulda döner sermaye işletmesi kur-
mak ve üretim ile uygulamalı eğitim kapasitesini artırarak mezunlarımızın istihdam edilebilirliklerini
artırmaktı. Ayrıca üretime yaptıkları katkı ölçüsünde de öğrenci ve öğretmenlerimizi destekleme ka-
pasitemizi artırmaktı. Seçilen 1000 okulumuzun 2020 yılında sadece 438’inde döner sermaye işletmesi
bulunuyordu. 2020 yılının ilk 11 ayında bu okullarımız üretim kapasitelerini yüzde 42 artırdılar ve 157
milyon liralık üretim yaptılar. Öğrencilerimiz üretimden 11 milyon lira, öğretmenlerimiz ise 25 milyon
liralık gelir elde ettiler. 2021 yılında geriye kalan 562 okulumuzda da döner sermaye işletmesi açmayı
hedefliyoruz. Bu kapsamda 2021 yılında bu okullarımızın her birine iki yeni atölye kuracağız.”
Basından
Kelime Dağarcığı:
istihdam: Bir görevde, bir işte kullanma.
1. a) Okuduğunuz metinde anlatıcı kendi düşüncelerine yer vermiş midir? Düşüncelerinizi gerekçe-
siyle açıklayınız.
637