Page 21 - FİZİK 11 - BECERİ TEMELLİ ETKİNLİK KİTABI
P. 21

Ortaöğretim Genel Müdürlüğü                                             FİZİK 11      10

             1. ÜNİTE > Kuvvet ve Hareket     Kazanım 11.1.2.1. Sabit hızlı iki cismin hareketini birbirine göre yorumlar.
             Genel Beceriler: Eleştirel Düşünme Becerisi  Alan Becerileri: Verileri Toplama, İşleme, Yorumlama ve Sonuç Çıkarma Becerisi,
                                              Sayı-Uzay İlişkileri Kurma Becerisi

             Etkinlik İsmi                        BENİM HIZIM NE?                               10 dk.
             Amacı      Hareketli cisimlerin birbirine göre hızını tayin edebilme.              Grup

             1. Yönerge  Etkinlik sürecinde görev alacak gönüllü üç öğrenciyi seçerek bu öğrencileri  I, II ve III şeklinde nu-
                     maralandırınız.
             2. Yönerge  I ve II. öğrenciyi A düzeyinde aynı hizada aralarında 1 adım mesafe varken III. öğrenciyi ise I ve II.
                     öğrenciden 6 adım karşıdan B düzeyinden harekete başlayacak biçimde ve A ile B arasını 1er adım
                     mesafe ile çizgi ile ölçeklendirip  konumlandırınız.


                                                                      I. Öğrenci
                                                    V               V            1 Adım

                                                III. Öğrenci
                                                                                  II. Öğrenci
                                                                             V
                                                     V = 1 Adım/saniye alınacaktır.
                                  B düzeyi                                               A düzeyi
                                                               6 Adım


             3. Yönerge  Tüm öğrencilerin hareket başlayınca saniyede bir adım atacak şekilde sabit hızla hareket
                     etmelerini sağlayınız. (V= 1 adım/saniye alınacaktır.)

             4. Yönerge  I, II ve III numaralı öğrencilerin aynı anda harekete başlamalarını sağlayınız. Diğer
                     öğrencilerden numaralandırılmış arkadaşlarını izlemelerini ve konumlarına yönelik olarak
                     notlar alarak aşağıda verilen tabloları doldurmalarını isteyiniz.Tablolardaki verileri kullanarak
                     I. öğrenci ile II. öğrencinin konum-zaman grafiklerini ve sonrasında I. öğrencinin II. öğrenciye
                     göre konum-zaman grafiklerini çizmelerini isteyiniz.
                          I. Öğrencinin Konum-Zaman        Konum X(Adım)
                                   Değerleri
                          Zaman (t)         Konum (x)



                                                             0                             Zaman t(s)





                                                          I. Öğrencinin Konum-Zaman Grafiği


                                 II. Öğrencinin            Konum X(Adım)
                            Konum-Zaman Değerleri
                          Zaman (t)        Konum (x)



                                                             0                             Zaman t(s)





                                                          II. Öğrencinin Konum-Zaman Grafiği



                                                                                                    19
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26