Page 20 - Matematik 11. Sınıf Beceri Temelli Etkinlik
P. 20

13         MATEMATİK 11                                      Ortaöğretim Genel Müdürlüğü


          Trigonometrik Fonksiyonlar  Kazanım: 11.1.2.3. Sinüs teoremiyle ilgili problemler çözer.
          Alan Becerileri: Muhakeme, ilişkilendirme  Genel Beceriler: Akıl yürütme, problem çözme
          Etkinlik İsmi                       CANKURTARANLAR                                 15 dk.

          Amacı      Sinüs teoremini gerçek hayat problemlerine uygulayabilme.               Bireysel







                        K
                                                           C
                KB             KD

            B                       D

                GB             GD
                        G

                           A                                                   B
         Türkiye'nin en uzun plajları arasında yer alan Sarımsaklı Plajı, Balıkesir'in Ayvalık ilçesinde bulun-
         maktadır. Önemli tatil merkezlerinden biri olan Ayvalık'ın Sarımsaklı Plajı her yıl binlerce yerli ve
         yabancı turisti ağırlamaktadır. Yaz aylarındaki kalabalık nedeniyle denizde güvenliği sağlamaya yö-
         nelik önlemler alınmaktadır. Sarımsaklı Plajı'nda aynı doğrultuda ve birbirlerine uzaklığı 150 metre
         olan iki cankurtaran görev yapmaktadır. B noktasındaki cankurtaran, A noktasındaki cankurtaranın
         doğusundadır. A noktasındaki cankurtaranın 60° kuzeydoğusunda, B noktasındaki cankurtaranın
         45° kuzeybatısında boğulma tehlikesiyle karşı karşıya kalan ve yardım talep eden bir kişi bir kişi de-
         nizdeki C noktasında bulunmaktadır.
         Sin105°  b  0,96
         Sin30°  =  0,5
         Sin45°  b  0,7
         Verilen bilgilere göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.



          1. Eğer cankurtaranlar aynı anda harekete geçip eşit ve sabit hızlarla yüzerlerse olay yerine hangi can-
             kurtaranın daha önce varacağını bulunuz.





          2. Boğulma tehlikesi geçiren kişinin A ve B noktalarındaki cankurtaranlara uzaklığını bulunuz (Bulu-
             nan sonuçların tam kısmını alınız.).








          3. A noktasındaki cankurtaranın yüzme hızının 100 m/dk., B noktasındaki cankurtaranın yüzme hızı-
             nın 75 m/dk. olduğu kabul edilirse aynı anda yüzmeye başlayan cankurtaranlardan hangisinin olay
             yerine daha önce ulaşabileceğini bulunuz.







          18
                                                                                     Hazırlayan: Ömer YILMAZ
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25