Page 2 - İngilizce 12 | Kazanım Kavrama Etkinlikleri
P. 2

Bilim ve teknolojide yaşanan hızlı değişim, bireyin ve toplumun değişen
                       ihtiyaçları, öğrenme  öğretme  teori  ve  yaklaşımlarındaki  yenilik ve  gelişmeler
                       bireylerden beklenen rolleri de doğrudan etkilemiştir.  Günümüzde bilgiyi
                       üreten, günlük hayatında kullanabilen, problem çözebilen, eleştirel düşünen,
                       girişimci, kararlı, iletişim becerilerine sahip, empati yapabilen vb. niteliklerdeki
                       bireylerin yetiştirilmesi hedeflenmektedir. Anlaşılacağı üzere bireyden yalnızca
                       bilgi sahibi olması değil, belli becerileri kazanması ve bu becerileri hayatının her
                       alanında kullanması beklenmektedir.
                       Çağımızın becerilerinin öğrenciler tarafından benimsenmesi, içselleştirilmesi
                       ve yaşama aktarılması  için beceri temelli uygulamalara yer veren  öğrenme
                       süreçlerine ihtiyaç duyulmaktadır. Bu nedenle öğrencilere bilgi edinmenin yanı
                       sıra bilgiyi beceriye dönüştürmelerini sağlayacak faaliyetler planlanmalıdır.
                       Bu amaçla hazırlanan etkinlik kitabında öğretim programındaki kazanımlar
                       doğrultusunda belirlenen bilgi ve becerilerin öğrencilere bütünleşik bir biçimde
                       kazandırılması hedeflenmektedir. Bu hedef doğrultusunda konu içeriğine uygun
                       beceri kazandırmaya yönelik etkinlikler tasarlanmıştır. Beceri kazanma süreci
                       karmaşık olduğundan öğrencilerin becerileri yeni durumlara aktararak sürekli
                       kullanmasını sağlamak amacıyla aynı becerinin farklı durumlarda kullanımını
                       içeren farklı konu içeriğine sahip etkinliklere yer verilmiştir. Etkinlikler basitten
                       karmaşığa olacak şekilde sıralanmıştır.

                       Etkinlik kitabında yer alan etkinliklerin bazılarının bireysel, bazılarının grupla
                       yapılması  bazı  etkinliklerinin  iş  birliğine  dayalı  olması,  bazı  etkinliklerde
                       teknolojinin ön plana çıkarılması öğrencilerde farklı becerilerin geliştirilmesini
                       sağlayacaktır. Etkinliklerin genellikle farklı kategoride farklı becerileri
                       geliştirmeye uygun hazırlanmasının yanında çoğu etkinlikte günlük hayatla ilişki
                       kurulmasına ve öğrencilerde ilgi uyandıracak düzeyde olmasına dikkat edilmiştir.
                       Ayrıca kalıcı ve anlamlı öğrenmeyi sağlamak için etkinliklerde öğrencilerin
                       sürece aktif katılması, sorumluluk alması da beklenmektedir.

                       Etkinliklerin öğrencilerimiz için yararlı olması dileğiyle...










                                                                                                      1
   1   2   3   4   5   6   7