Page 76 - Bilgisayar Bilimi Kur 1| I. Bölüm
P. 76
7.4. Negatif Mantık Kullanımı
Genellikle tersten düşünmediğimiz için negatif mantık yapısı, kurgusu, programcılara en zor gelen
yapıdır. Negatif mantık kullanıldığında bilgisayardan, koşulun doğru olması durumunda farklı yöner-
geleri takip etmesi beklenir. Negatif mantık kullanmak, kontrol edilecek koşul sayısını azalttığından
programı daha anlaşılır kılarak geliştirir.
If Yaş > 18
Doğru Then
If Yaş < 65
Then
Doğru Ücret = 20
Else
Yanlış Ücret = 10
Else
Yanlış Ücret = 15
A
Yanlış Doğru
If Yaş > 18
Ücret = 15 Yanlış Doğru
If Yaş < 65
Ücret = 10 Ücret = 20
B
7.5. Mantık Dönüşümleri
Bazen programın yeterliğini ve okunabilirliğini arttırmak için karar mantık yapılarını, pozitiften
negatife ya da tam tersine dönüştürmek gerekebilir. İşlenmesi gereken yönergelerin doğası ve sayısı gere-
ği ya da işlenecek yönerge olmadığı için bazen çözümün yapısı, kullandığımız mantık yapısına uymaz.
90